Εφαρμογή δραστηριότητας CS Uplugged στην τάξη

logo-330h-880wΤα τελευταία 3 χρόνια διδάσκω σε Δημοτικό. Λόγω ύπαρξης ενός μόνο εργαστηρίου Πληροφορικής κάνω αναγκαστικά μερικές ώρες το μάθημα των ΤΠΕ στην τάξη. Δεν κρύβω ότι τουλάχιστον στην αρχή ήταν μια τεράστια αβαρία για μένα. Πως να διδάξεις ΤΠΕ χωρίς Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές άλλωστε;

Κάποια στιγμή, στην πρώτη χρονιά, ανακάλυψα το CS Unplugged. Μια εξαιρετική σειρά δραστηριοτήτων Πληροφορικής (και όχι ΤΠΕ) για την τάξη. Αφού πέρασε λίγος καιρός (μέχρι να ωριμάσει η ιδέα μέσα μου) και αρκετές μάλλον ανιαρές ώρες για τους μαθητές μου στην τάξη, αποφάσισα να το δοκιμάσω στην πράξη.

Η ανταπόκριση των μαθητών είναι πραγματικά πέρα από κάθε προσδοκία! Η παιγνιώδης μορφή των δραστηριοτήτων ταιριάζει, κατά την άποψη μου, άψογα στην ηλικιακή ομάδα των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού. Ήδη στην Ε & ΣΤ τάξη κάνω τις παρακάτω δραστηριότητες:

Στα δύο τελευταία unplugged μαθήματα στην Ε’ τάξη, κάναμε την τελευταία δραστηριότητα από τις παραπάνω. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και πιστεύω ότι άφησε κάτι για την εισαγωγή στο Scratch που κάνουμε στα plugged μαθήματα στο εργαστήριο Πληροφορικής. Παραθέτω εικόνες & video από το σημερινό μάθημα στην τάξη.

[wonderplugin_slider id=”3″]

Τα βιβλίο CS Unplugged διατίθεται δωρεάν. Πρόσφατα έγινε μια αναθεώρηση και βγήκε νέα έκδοση. Για την ώρα δεν έχω βρει μετάφραση στα Ελληνικά για την νέα έκδοση του βιβλίου. Υπάρχουν όμως Ελληνικές μεταφράσεις για τις επιμέρους δραστηριότητες. (Αν κάποιος ενδιαφέρεται για την αρχική έκδοση στα Ελληνικά και δεν βρίσκει σύνδεσμο για λήψη μπορώ να του το στείλω). Οι υπόλοιπες δραστηριότητες είναι στα Αγγλικά και έχω μεταφράσει λίγα κομμάτια που μου χρειαζόταν. Τέλος να κλείσω αναφέροντας ότι δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στα Ελληνικά Δημόσια σχολεία αυτή την περίοδο (ο νοών νοείτω) αλλά και για λόγους οικολογικούς, προσπαθώ να χρησιμοποιώ όσο το δυνατόν λιγότερο χαρτί μπορώ. Οπότε το setup μου περιλαμβάνει Android TV Stick (αποκλειστικά και μόνο λόγω μεγέθους – για να μην χρειάζεται να κουβαλώ και να στήνω ξεστήνω laptop) και προτζέκτορα. Τα φύλλα εργασίας συνήθως τα παρουσιάζω από τον προτζέκτορα αντί να μοιράζω φωτοτυπίες και οι μαθητές εργάζονται στα πρόχειρα τετράδια τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *