Αποτελέσματα 1ης φάσης Πανελληνίου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών

Ιανουάριος 23rd, 2019 No comments

Μπορείτε να δείτε όλες τις προτάσεις που κατατέθηκαν, τη βαθμολογία που έλαβαν από την κριτική επιτροπή καθώς και τη διεύθυνση αποθετηρίου όπου υπάρχουν λεπτομέρειες υλοποίησης. Περισσότερα [εδώ].

Merry Christmas – Asciinema style

Δεκέμβριος 21st, 2018 No comments

Categories: blogging, Debian, Linux Tags:

Εγκύκλιος μεταθέσεων, χωρίς ενδιαφέρον

Νοέμβριος 5th, 2018 No comments

[Εδώ]. Για πρώτη φορά από τότε που διορίστηκα(!) δεν με αφορά… Το λες και πρόοδο!

Categories: Γενικά Tags:

Μεταμόρφωση του Edison robot σε Beebot

Οκτώβριος 31st, 2018 No comments

Πριν από 1 χρόνο περίπου αγόρασα ένα Edison Robot v2.0, αλλά μέχρι πολύ πρόσφατα βρισκόταν μέσα στο κουτί του στο συρτάρι πρακτικά αχρησιμοποίητο. Για να είμαι ειλικρινής το πήρα περισσότερο για τα δικά μου παιδιά στο σπίτι παρά για χρήση στο σχολείο.

Πριν μερικές βδομάδες, και με αφορμή την Ευρωπαϊκή ώρα του κώδικα, ήθελα να οργανώσω στις μικρές τάξεις, δραστηριότητες τύπου BeeBot και μου ήρθε η ιδέα να γράψω ένα μικρό script που να προσθέτει τέτοια λειτουργικότητα στον Edison. Από τα 3 διαθέσιμα περιβάλλοντα προγραμματισμού του Edison, καταλληλότερο γι’ αυτό ήταν χωρίς αμφιβολία το edpyapp.com. Τo script λοιπόν αυτό το ανέβασα σε δικό του αποθετήριο στον λογαριασμό μου στο github, εδώ. Ελπίζω να φανεί και σε κάποιον άλλο χρήσιμο. Επειδή o Edison δεν έχει κουμπιά, χρησιμοποιούνται τα βελάκια από ένα τηλεκοντρόλ τηλεόρασης (αφού φυσικά έχει προηγηθεί ο προγραμματισμός του Edison ώστε να ακούει συγκεκριμένο τηλεκοντρόλ).

Μερικές σκόρπιες σκέψεις για τον Edison:

  • Μπορεί να κάνει απείρως περισσότερα πράγματα από το BeeBot και είναι καταλληλότερο για περισσότερες ηλικίες. Θα πρέπει να διευκρινήσω ότι θεωρώ το BeeBot καταλληλότερο για Νηπιαγωγείο – Πρώτες τάξεις Δημοτικού αλλά ως εκεί.
  • Είναι αρκετά φθηνότερο από το Beebot (55 ευρώ o Edison – 78 ευρώ το Beebot τον Νοέμβριο του 2018).
  • Ο τρόπος προγραμματισμού του Edison είναι λίγο παρωχημένος – δύσχρηστος, πάντα κατά τη γνώμη μου.
  • Δεν υπάρχει αποτελεσματικός τρόπος για debugging πέρα από το beeps. Αυτό είναι μεγάλο μειονέκτημα.
  • Είναι συμβατό με τουβλάκια τύπου Lego και μάλιστα διαθέτει οπές ώστε να μπορεί να χτίσει κάποιος πάνω και γύρω του.
  • 3 διαφορετικά περιβάλλοντα προγραμματισμού που μπορούν να καλύψουν μεγάλο εύρος ηλικιών (edblocks, edscratch, edpy).
  • Τέλος, σε αντίθεση με άλλες πλακέτες και STEAM robotάκια, είναι ένα κλειστό κουτί που περιλαμβάνει όλους τους αισθητήρες, led κλπ. Αυτό μπορεί να είναι πλεονέκτημα (πχ δεν χρειάζεται η αγορά επιπλέον αισθητήρων – κινητήρων κλπ) αλλά και μειονέκτημα (συγκεκριμένες δυνατότητες και μηδενική δυνατότητα επέκτασης).

Κάλεσμα συμμετοχής στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Σεπτέμβριος 18th, 2018 No comments

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κάλεσμα συμμετοχής στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

  • Σας ενδιαφέρει η Ρομποτική;

  • Έχετε δράσεις  εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο σχολείο σας;

  • Έχετε ιδέα που θέλετε να υλοποιήσετε με ανοιχτές τεχνολογίες;

Δηλώστε συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών

Τι χρειάζεται:

  • Μια πρωτότυπη ιδέα ή βελτίωση υπάρχοντος έργου ανοιχτών τεχνολογιών

  • Μία ομάδα από μαθητές (Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου ή ΕΠΑΛ)

  • Ένας υπεύθυνος εκπαιδευτικός/μέντορας

Πώς μπορείτε να συμμετέχετε;

Απλά μπείτε στο robotics.ellak.gr και δηλώστε συμμετοχή (Σε αυτή τη φάση δεν απαιτείται κάποια κατασκευή).

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών  διοργανώνεται από 24 Ανώτατα Ακαδημαϊκά ιδρύματα, Ερευνητικά Κέντρα και φορείς από όλες τις Περιφέρειες και  έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους και δεν προωθεί σε μαθητές και τις οικογένειες τους προϊόντα μιας εταιρείας.

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών & Physical Computing έχει σχεδιαστεί και οργανωθεί με στόχο να συμμετέχουν σε αυτόν εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ). Η οργανωτική επιτροπή αποτελείται από ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.  

Ο διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία έργων (τεχνουργημάτων) με τη χρήση ανοιχτών τεχνολογιών υλικού και λογισμικού (Open Design, Open Software & Open Hardware), και την παραγωγή σχετικών  ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων. Η θεματολογία μπορεί να περιλαμβάνει έργα αυτοματισμού, φωτισμού-ήχου, αισθητήρων-περιβάλλοντος, έξυπνα αντικείμενα, διατάξεις έγκαιρης ειδοποίησης, αυτόνομα οχήματα, κατασκευές που φοριούνται (wareables), εφαρμογές ψυχαγωγίας, υγείας-ευεξίας, εξοπλισμό εργαστηρίων, έργα εκπαιδευτικών χρήσεων και εκπαιδευτικών εφαρμογών και εφαρμογές ΙοΤ.  (π.χ. Open source robotics, openrobothardware, κλπ).

Εκδήλωση ενδιαφέροντος για την συμμετοχή στον Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Ημερομηνίες:                   

Διαβάστε περισσότερα στο https://robotics.ellak.gr

Για τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ ιδρύθηκε το 2008, σήμερα αποτελείται από 36 Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα και κοινωφελείς φορείς. Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ έχει ως κύριο στόχο να συμβάλλει στην ανοιχτότητα και ειδικότερα στην προώθηση και ανάπτυξη των Ανοιχτών Προτύπων, του Ελεύθερου Λογισμικού, του Ανοιχτού Περιεχομένου, των Ανοιχτών Δεδομένων και των Τεχνολογιών Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής στο χώρο της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα φιλοδοξεί να αποτελέσει κέντρο γνώσης και πλατφόρμα διαλόγου για τις ανοιχτές τεχνολογίες. Ανάμεσα στους φορείς που συμμετέχουν στον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ είναι τα πιο πολλά ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, ενώ για την υλοποίηση των δράσεων της ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ βασίζεται στην συνεργασία και ενεργή συμμετοχή των μελών της και της ελληνικής κοινότητας χρηστών και δημιουργών Ελεύθερου Λογισμικού, Ανοιχτού Περιεχομένου και Τεχνολογιών Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής. Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ εκπροσωπεί τα Creative Commons (wiki.creativecommons.org/Greece), είναι ιδρυτικό μέλος του COMMUNIA (www.communia-association.org), είναι ο ελληνικό κόμβος για το Open Data Institute (opendatainstitute.org), και είναι μέλος του Open Budget Initiative (internationalbudget.org/what-we-do/major-ibp-initiatives/open-budget-initiative).

Επικοινωνία: Βιβή Πετσιώτη: 210 7474-271, info at ellak.gr

Categories: Γενικά Tags:

Λογισμικό για διδασκαλία ηλεκτρονικών χαρτών

Μάιος 15th, 2018 No comments

Διανύω αισίως τον 5ο χρόνο σε Δημοτικό και σε μεγάλο βαθμό έχω διαμορφώσει τις θεματικές ενότητες με τις οποίες ασχολούμαι σε κάθε τάξη.

Στην Δ τάξη, αφιερώνω λίγα μαθήματα (2-3 διδακτικές ώρες) στους ηλεκτρονικούς χάρτες. Μέχρι και φέτος το μάθημα και οι δραστηριότητες γινόταν πάνω στο Google Maps. Δυστυχώς όμως το πιο μεγάλο πρόβλημα ήταν το bandwidth. Με 14 υπολογιστές στο εργαστήριο Πληροφορικής (και μερικούς ακόμη στις αίθουσες) να προσπαθούν να τραβήξουν ταυτόχρονα χάρτες από μια 8άρα γραμμή (περισσότερο δεν μας δίνει το Σχολικό Δίκτυο) καταλαβαίνει κανείς πόσο μέρος της ώρα αφιερώναμε στην αναμονή του loading και πόσο στις δραστηριότητες. Πριν από λίγες μέρες άρχισα να ψάχνω για εναλλακτικές με τις οποίες θα μπορούσα να έχω offline χάρτες ή έστω ένα caching ώστε να βελτιωθεί η εμπειρία του μαθήματος.

Ανακάλυψα στο github, το GMapCatcher. Αν και δεν φαίνεται φαντεζί ή εντυπωσιακό, αυτό που μου τράβηξε την προσοχή ήταν το Offline checkbox στην αρχική του οθόνη. Bingo!

Read more…

Διαγωνισμός Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Μάρτιος 6th, 2018 No comments

Σε προηγούμενη ανάρτηση τον μελετούσα, χθες ήρθε η επίσημη ανακοίνωση.
Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής [εδώ].

Για να είμαι ειλικρινής δεν τον περίμενα να οργανωθεί τόσο άμεσα αλλά φυσικά είναι ευπρόσδεκτος. Μερικές σκέψεις μετά την ανάγνωση της ανακοίνωσης:

(1) Δεν βοηθάει το ότι είναι μοιρασμένος σε δύο σχολικές χρονιές – σε αυτήν και στην επόμενη.

(2) Η ΠΕΚΑΠ απούσα, η ΕΠΥ παρούσα (αναμενόμενο)

(3) Θα επιδοτηθούν υλικά για 100+ προτάσεις (πραγματικά τεράστιο κίνητρο!)

(4) Για συναδέλφους και λοιπούς που ασχολούνται με την ρομποτική με ανοιχτά συστήματα: οι αιτήσεις συμμετοχής για συμμετοχή στην οργανωτική αλλά και Επιστημονική επιτροπή είναι ανοιχτές.

Categories: Γενικά Tags:

1 Φεβρουαρίου 1998 – 20 χρόνια πριν(!)

Φεβρουάριος 1st, 2018 No comments

Φοιτητής ακόμη, ήμουν μέσα στο Παλέ και στον ημιτελικό και στον τελικό. Μοναδικές αθλητικές εμπειρίες που σε «δένουν» με την ομάδα σου.

Δεν ξέρω πως στο καλό θα καταφέρουν να δεθούν τα παιδιά μου με μια ομάδα που έχει σταματήσει να μας δίνει έστω και αυτές τις μικρές χαρές τελευταία….

Categories: αθλητισμός, άρης Tags:

Στα σκαριά η διοργάνωση Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Ιανουάριος 22nd, 2018 No comments

Μια ευχάριστη έκπληξη από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ. Προεργασία για διοργάνωση διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών! Θέλω να πιστεύω ότι όταν με το καλό διοργανωθεί, θα τον επιλέξουν πολλοί «προπονητές» μαθητικών ομάδων έναντι του αντίστοιχου της WRO Hellas. Προσωπικά, σίγουρα θα τον προτιμήσω σίγουρα.

Παραθέτω την σχετική πρόσκληση:

Μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας από την Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση με την υποστήριξη του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, σχεδιάζουν να διοργανώσουν το 1ο Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής ανοιχτών τεχνολογιών και καλούν όσους ερευνητές, ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς ασχολούνται ενεργά με το ανοιχτό hardware και την ρομποτική, να δηλώσουν συμμετοχή (μέχρι τις 31/01/2018) στην επιστημονική – οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού.

Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα και οι ανοιχτές τεχνολογίες δεν αλλάζουν μόνο τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τον κόσμο, αλλάζει και τον τρόπο που ο κόσμος αλληλεπιδρά μαζί μας. Η ρομποτική παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στον κόσμο μας και οι ανοιχτές τεχνολογίες αποτελούν ένα από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης της. Οι ανοικτές τεχνολογίες συμβάλουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της πρωτοβουλίας και της δημιουργικότητας. Συμβάλουν στη προσαρμογή των ανθρώπων όλων των ηλικιών, σε μια εποχή γρήγορων ψηφιακών αλλαγών, αξιοποιώντας καλύτερα την ψηφιακή τεχνολογία για τη διδασκαλία, τη μάθηση, ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη ζωή και την εργασία σε μια εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού · και τη βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω καλύτερης ανάλυσης δεδομένων και πρόβλεψης, προοπτικές που τονίζονται ιδιαίτερα στο τελευταίο σχέδιο δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη ψηφιακή εκπαίδευση το οποίο περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες της στη προσπάθεια για προσαρμογή στα συνεχώς μεταβαλλόμενα ψηφιακά δεδομένα.

Στόχος του διαγωνισμού είναι να αναδείξει έργα ρομποτικής των οποίων τεχνικός σχεδιασμός, τα σχηματικά διαγράμματα, και ο πηγαίος κώδικας δημοσιεύονται υπό ένα μοντέλο λογισμικού ανοιχτού κώδικα.

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν ομάδες από πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, σχολεία όλων των βαθμίδων καθώς ομάδες από makers-hackers όλων των ηλικιών με έργα και εφαρμογές για ερευνητική-εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Για να εκδηλώσετε ενδιαφέρον στις επιτροπές του Διαγωνισμού συμπληρώστε αυτή την φόρμα μέχρι τις 31/01/2018


Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ
www.eellak.gr
Τηλ: 210 7474 271
Fax: 210 7474 490

Επαυξημένη πραγματικότητα (AR) στο βιβλίο Γεωγραφίας της ΣΤ’ τάξης!

Ιανουάριος 17th, 2018 2 Σχόλια

Να που γίνονται πράγματα ακόμη και σε δύσκολες εποχές (συνηθώς από ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως αυτό το έργο). Περισσότερα στη σελίδα του δημιουργού της εφαρμογής.

SchoolAR – Γεωγραφία ΣΤ’ Δημοτικού.
Τώρα και οι μαθητές του δημοτικού σχολείου έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν την εμπειρία της Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η νέα έκδοση του SchoolAR θα σας ταξιδέψει στο ηλιακό μας σύστημα. Παρατηρήστε τους πλανήτες και απολαύστε την περιστροφή τους γύρω από τον ήλιο, παρακολουθήστε ενημερωτικά βίντεο για το σχήμα της γης, τις γεωγραφικές συντεταγμένες και τέλος μπορείτε να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας απαντώντας σε διάφορα κουίζ. Η συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί με το βιβλίο Γεωγραφίας της ΣΤ Δημοτικού και φυσικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Για όσους δεν έχουν το βιβλίο αλλά θέλουν να την χρησιμοποιήσουν εστιάζοντας το κινητό στην οθόνη του υπολογιστή, υπάρχει [αυτός ο σύνδεσμός] με την ψηφιακή μορφή του βιβλίου. Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και προγραμματίστηκε από μένα σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ρόδου, ‘Media Pedagogy Research Group’. Είναι διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android: [εδώ]

Υπάρχει αντίστοιχη δουλειά, από την ίδιο δημιουργό, και για το βιβλίο Πληροφορικής του Γυμνασίου.