Μεταμόρφωση του Edison robot σε Beebot

ale3andro
Comments: 0

Πριν από 1 χρόνο περίπου αγόρασα ένα Edison Robot v2.0, αλλά μέχρι πολύ πρόσφατα βρισκόταν μέσα στο κουτί του στο συρτάρι πρακτικά αχρησιμοποίητο. Για να είμαι ειλικρινής το πήρα περισσότερο για τα δικά μου παιδιά στο σπίτι παρά για χρήση στο σχολείο.

Πριν μερικές βδομάδες, και με αφορμή την Ευρωπαϊκή ώρα του κώδικα, ήθελα να οργανώσω στις μικρές τάξεις, δραστηριότητες τύπου BeeBot και μου ήρθε η ιδέα να γράψω ένα μικρό script που να προσθέτει τέτοια λειτουργικότητα στον Edison. Από τα 3 διαθέσιμα περιβάλλοντα προγραμματισμού του Edison, καταλληλότερο γι’ αυτό ήταν χωρίς αμφιβολία το edpyapp.com. Τo script λοιπόν αυτό το ανέβασα σε δικό του αποθετήριο στον λογαριασμό μου στο github, εδώ. Ελπίζω να φανεί και σε κάποιον άλλο χρήσιμο. Επειδή o Edison δεν έχει κουμπιά, χρησιμοποιούνται τα βελάκια από ένα τηλεκοντρόλ τηλεόρασης (αφού φυσικά έχει προηγηθεί ο προγραμματισμός του Edison ώστε να ακούει συγκεκριμένο τηλεκοντρόλ).

Μερικές σκόρπιες σκέψεις για τον Edison:

  • Μπορεί να κάνει απείρως περισσότερα πράγματα από το BeeBot και είναι καταλληλότερο για περισσότερες ηλικίες. Θα πρέπει να διευκρινήσω ότι θεωρώ το BeeBot καταλληλότερο για Νηπιαγωγείο – Πρώτες τάξεις Δημοτικού αλλά ως εκεί.
  • Είναι αρκετά φθηνότερο από το Beebot (55 ευρώ o Edison – 78 ευρώ το Beebot τον Νοέμβριο του 2018).
  • Ο τρόπος προγραμματισμού του Edison είναι λίγο παρωχημένος – δύσχρηστος, πάντα κατά τη γνώμη μου.
  • Δεν υπάρχει αποτελεσματικός τρόπος για debugging πέρα από το beeps. Αυτό είναι μεγάλο μειονέκτημα.
  • Είναι συμβατό με τουβλάκια τύπου Lego και μάλιστα διαθέτει οπές ώστε να μπορεί να χτίσει κάποιος πάνω και γύρω του.
  • 3 διαφορετικά περιβάλλοντα προγραμματισμού που μπορούν να καλύψουν μεγάλο εύρος ηλικιών (edblocks, edscratch, edpy).
  • Τέλος, σε αντίθεση με άλλες πλακέτες και STEAM robotάκια, είναι ένα κλειστό κουτί που περιλαμβάνει όλους τους αισθητήρες, led κλπ. Αυτό μπορεί να είναι πλεονέκτημα (πχ δεν χρειάζεται η αγορά επιπλέον αισθητήρων – κινητήρων κλπ) αλλά και μειονέκτημα (συγκεκριμένες δυνατότητες και μηδενική δυνατότητα επέκτασης).

Κάλεσμα συμμετοχής στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

ale3andro
Comments: 0

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κάλεσμα συμμετοχής στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

  • Σας ενδιαφέρει η Ρομποτική;

  • Έχετε δράσεις  εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο σχολείο σας;

  • Έχετε ιδέα που θέλετε να υλοποιήσετε με ανοιχτές τεχνολογίες;

Δηλώστε συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών

Τι χρειάζεται:

  • Μια πρωτότυπη ιδέα ή βελτίωση υπάρχοντος έργου ανοιχτών τεχνολογιών

  • Μία ομάδα από μαθητές (Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου ή ΕΠΑΛ)

  • Ένας υπεύθυνος εκπαιδευτικός/μέντορας

Πώς μπορείτε να συμμετέχετε;

Απλά μπείτε στο robotics.ellak.gr και δηλώστε συμμετοχή (Σε αυτή τη φάση δεν απαιτείται κάποια κατασκευή).

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών  διοργανώνεται από 24 Ανώτατα Ακαδημαϊκά ιδρύματα, Ερευνητικά Κέντρα και φορείς από όλες τις Περιφέρειες και  έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους και δεν προωθεί σε μαθητές και τις οικογένειες τους προϊόντα μιας εταιρείας.

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών & Physical Computing έχει σχεδιαστεί και οργανωθεί με στόχο να συμμετέχουν σε αυτόν εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ). Η οργανωτική επιτροπή αποτελείται από ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.  

Ο διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία έργων (τεχνουργημάτων) με τη χρήση ανοιχτών τεχνολογιών υλικού και λογισμικού (Open Design, Open Software & Open Hardware), και την παραγωγή σχετικών  ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων. Η θεματολογία μπορεί να περιλαμβάνει έργα αυτοματισμού, φωτισμού-ήχου, αισθητήρων-περιβάλλοντος, έξυπνα αντικείμενα, διατάξεις έγκαιρης ειδοποίησης, αυτόνομα οχήματα, κατασκευές που φοριούνται (wareables), εφαρμογές ψυχαγωγίας, υγείας-ευεξίας, εξοπλισμό εργαστηρίων, έργα εκπαιδευτικών χρήσεων και εκπαιδευτικών εφαρμογών και εφαρμογές ΙοΤ.  (π.χ. Open source robotics, openrobothardware, κλπ).

Εκδήλωση ενδιαφέροντος για την συμμετοχή στον Διαγωνισμό Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Ημερομηνίες:                   

Διαβάστε περισσότερα στο https://robotics.ellak.gr

Για τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ ιδρύθηκε το 2008, σήμερα αποτελείται από 36 Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα και κοινωφελείς φορείς. Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ έχει ως κύριο στόχο να συμβάλλει στην ανοιχτότητα και ειδικότερα στην προώθηση και ανάπτυξη των Ανοιχτών Προτύπων, του Ελεύθερου Λογισμικού, του Ανοιχτού Περιεχομένου, των Ανοιχτών Δεδομένων και των Τεχνολογιών Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής στο χώρο της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα φιλοδοξεί να αποτελέσει κέντρο γνώσης και πλατφόρμα διαλόγου για τις ανοιχτές τεχνολογίες. Ανάμεσα στους φορείς που συμμετέχουν στον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ είναι τα πιο πολλά ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, ενώ για την υλοποίηση των δράσεων της ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ βασίζεται στην συνεργασία και ενεργή συμμετοχή των μελών της και της ελληνικής κοινότητας χρηστών και δημιουργών Ελεύθερου Λογισμικού, Ανοιχτού Περιεχομένου και Τεχνολογιών Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής. Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ εκπροσωπεί τα Creative Commons (wiki.creativecommons.org/Greece), είναι ιδρυτικό μέλος του COMMUNIA (www.communia-association.org), είναι ο ελληνικό κόμβος για το Open Data Institute (opendatainstitute.org), και είναι μέλος του Open Budget Initiative (internationalbudget.org/what-we-do/major-ibp-initiatives/open-budget-initiative).

Επικοινωνία: Βιβή Πετσιώτη: 210 7474-271, info at ellak.gr

Λογισμικό για διδασκαλία ηλεκτρονικών χαρτών

ale3andro
Comments: 0

Διανύω αισίως τον 5ο χρόνο σε Δημοτικό και σε μεγάλο βαθμό έχω διαμορφώσει τις θεματικές ενότητες με τις οποίες ασχολούμαι σε κάθε τάξη.

Στην Δ τάξη, αφιερώνω λίγα μαθήματα (2-3 διδακτικές ώρες) στους ηλεκτρονικούς χάρτες. Μέχρι και φέτος το μάθημα και οι δραστηριότητες γινόταν πάνω στο Google Maps. Δυστυχώς όμως το πιο μεγάλο πρόβλημα ήταν το bandwidth. Με 14 υπολογιστές στο εργαστήριο Πληροφορικής (και μερικούς ακόμη στις αίθουσες) να προσπαθούν να τραβήξουν ταυτόχρονα χάρτες από μια 8άρα γραμμή (περισσότερο δεν μας δίνει το Σχολικό Δίκτυο) καταλαβαίνει κανείς πόσο μέρος της ώρα αφιερώναμε στην αναμονή του loading και πόσο στις δραστηριότητες. Πριν από λίγες μέρες άρχισα να ψάχνω για εναλλακτικές με τις οποίες θα μπορούσα να έχω offline χάρτες ή έστω ένα caching ώστε να βελτιωθεί η εμπειρία του μαθήματος.

Ανακάλυψα στο github, το GMapCatcher. Αν και δεν φαίνεται φαντεζί ή εντυπωσιακό, αυτό που μου τράβηξε την προσοχή ήταν το Offline checkbox στην αρχική του οθόνη. Bingo!

Read more…

Διαγωνισμός Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

ale3andro
Comments: 0

Σε προηγούμενη ανάρτηση τον μελετούσα, χθες ήρθε η επίσημη ανακοίνωση.
Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής [εδώ].

Για να είμαι ειλικρινής δεν τον περίμενα να οργανωθεί τόσο άμεσα αλλά φυσικά είναι ευπρόσδεκτος. Μερικές σκέψεις μετά την ανάγνωση της ανακοίνωσης:

(1) Δεν βοηθάει το ότι είναι μοιρασμένος σε δύο σχολικές χρονιές – σε αυτήν και στην επόμενη.

(2) Η ΠΕΚΑΠ απούσα, η ΕΠΥ παρούσα (αναμενόμενο)

(3) Θα επιδοτηθούν υλικά για 100+ προτάσεις (πραγματικά τεράστιο κίνητρο!)

(4) Για συναδέλφους και λοιπούς που ασχολούνται με την ρομποτική με ανοιχτά συστήματα: οι αιτήσεις συμμετοχής για συμμετοχή στην οργανωτική αλλά και Επιστημονική επιτροπή είναι ανοιχτές.

1 Φεβρουαρίου 1998 – 20 χρόνια πριν(!)

ale3andro
Comments: 0

Φοιτητής ακόμη, ήμουν μέσα στο Παλέ και στον ημιτελικό και στον τελικό. Μοναδικές αθλητικές εμπειρίες που σε “δένουν” με την ομάδα σου.

Δεν ξέρω πως στο καλό θα καταφέρουν να δεθούν τα παιδιά μου με μια ομάδα που έχει σταματήσει να μας δίνει έστω και αυτές τις μικρές χαρές τελευταία….

Στα σκαριά η διοργάνωση Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

ale3andro
Comments: 0

Μια ευχάριστη έκπληξη από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ. Προεργασία για διοργάνωση διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών! Θέλω να πιστεύω ότι όταν με το καλό διοργανωθεί, θα τον επιλέξουν πολλοί “προπονητές” μαθητικών ομάδων έναντι του αντίστοιχου της WRO Hellas. Προσωπικά, σίγουρα θα τον προτιμήσω σίγουρα.

Παραθέτω την σχετική πρόσκληση:

Μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας από την Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση με την υποστήριξη του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, σχεδιάζουν να διοργανώσουν το 1ο Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής ανοιχτών τεχνολογιών και καλούν όσους ερευνητές, ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς ασχολούνται ενεργά με το ανοιχτό hardware και την ρομποτική, να δηλώσουν συμμετοχή (μέχρι τις 31/01/2018) στην επιστημονική – οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού.

Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα και οι ανοιχτές τεχνολογίες δεν αλλάζουν μόνο τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τον κόσμο, αλλάζει και τον τρόπο που ο κόσμος αλληλεπιδρά μαζί μας. Η ρομποτική παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στον κόσμο μας και οι ανοιχτές τεχνολογίες αποτελούν ένα από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης της. Οι ανοικτές τεχνολογίες συμβάλουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της πρωτοβουλίας και της δημιουργικότητας. Συμβάλουν στη προσαρμογή των ανθρώπων όλων των ηλικιών, σε μια εποχή γρήγορων ψηφιακών αλλαγών, αξιοποιώντας καλύτερα την ψηφιακή τεχνολογία για τη διδασκαλία, τη μάθηση, ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη ζωή και την εργασία σε μια εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού · και τη βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω καλύτερης ανάλυσης δεδομένων και πρόβλεψης, προοπτικές που τονίζονται ιδιαίτερα στο τελευταίο σχέδιο δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη ψηφιακή εκπαίδευση το οποίο περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες της στη προσπάθεια για προσαρμογή στα συνεχώς μεταβαλλόμενα ψηφιακά δεδομένα.

Στόχος του διαγωνισμού είναι να αναδείξει έργα ρομποτικής των οποίων τεχνικός σχεδιασμός, τα σχηματικά διαγράμματα, και ο πηγαίος κώδικας δημοσιεύονται υπό ένα μοντέλο λογισμικού ανοιχτού κώδικα.

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν ομάδες από πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, σχολεία όλων των βαθμίδων καθώς ομάδες από makers-hackers όλων των ηλικιών με έργα και εφαρμογές για ερευνητική-εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Για να εκδηλώσετε ενδιαφέρον στις επιτροπές του Διαγωνισμού συμπληρώστε αυτή την φόρμα μέχρι τις 31/01/2018


Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ
www.eellak.gr
Τηλ: 210 7474 271
Fax: 210 7474 490

Επαυξημένη πραγματικότητα (AR) στο βιβλίο Γεωγραφίας της ΣΤ’ τάξης!

ale3andro
Comments: 2

Να που γίνονται πράγματα ακόμη και σε δύσκολες εποχές (συνηθώς από ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως αυτό το έργο). Περισσότερα στη σελίδα του δημιουργού της εφαρμογής.

SchoolAR – Γεωγραφία ΣΤ’ Δημοτικού.
Τώρα και οι μαθητές του δημοτικού σχολείου έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν την εμπειρία της Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η νέα έκδοση του SchoolAR θα σας ταξιδέψει στο ηλιακό μας σύστημα. Παρατηρήστε τους πλανήτες και απολαύστε την περιστροφή τους γύρω από τον ήλιο, παρακολουθήστε ενημερωτικά βίντεο για το σχήμα της γης, τις γεωγραφικές συντεταγμένες και τέλος μπορείτε να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας απαντώντας σε διάφορα κουίζ. Η συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί με το βιβλίο Γεωγραφίας της ΣΤ Δημοτικού και φυσικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Για όσους δεν έχουν το βιβλίο αλλά θέλουν να την χρησιμοποιήσουν εστιάζοντας το κινητό στην οθόνη του υπολογιστή, υπάρχει [αυτός ο σύνδεσμός] με την ψηφιακή μορφή του βιβλίου. Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και προγραμματίστηκε από μένα σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ρόδου, ‘Media Pedagogy Research Group’. Είναι διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android: [εδώ]

Υπάρχει αντίστοιχη δουλειά, από την ίδιο δημιουργό, και για το βιβλίο Πληροφορικής του Γυμνασίου.

Meltdown & Spectre vs Debian 9 σε AMD FX(tm)-4300 Quad-Core Processor

ale3andro
Comments: 0

Εκτεθιμένος σε Spectre (variants 1 και 2), ασφαλής από Meltdown (κατά δήλωση της AMD).

Διευκρίνηση: Το Debian 9 είναι πλήρως ενημερωμένο (14/01/2018) με τα τελευταία updates. Εν αναμονή νεότερων updates όχι από το Debian αλλά από την AMD, αν έχω καταλάβει καλά…

Για το script διάβασα [Πηγή]

Οπτική δασκάλου vs οπτική μαθητή

ale3andro
Comments: 0

Είναι πραγματικά τόσο διαφορετική η οπτική του δασκάλου από αυτή των μαθητών (ειδικά της Α’ τάξης) που όσο και να προσπαθείς και να αντιληφείς τον τρόπο που βλέπουν τον υπολογιστή και τα παιχνίδια / ασκήσεις τους πάντα θα χάνεις κάτι.

Σήμερα έδειχνα μια άσκηση αριθμητικής drag-n-drop φρούτα και διαπίστωσα ότι δυσκολευόταν να το κατανοήσουν (αν και φυσικά εμένα μου φαινόταν εύκολη). Και τότε ένας μαθητής (από τους “δύσκολους” και υπερκινητικούς της τάξης) μου έδειξε ουσιαστικά τον σωστό τρόπο να την δείξω στους συμμαθητές του. Αυτό ήταν. Μόλις άλλαξα τον τρόπο που τους την εξήγησα την κατανόησαν όλοι ανεξαιρέτως!

Έτσι για άλλη μια φορά είχε δίκιο Dr Albert στον οποίο αποδίδεται η φράση:

“Δεν έχεις πλήρη κατανόηση για κάτι, αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις στη γιαγιά σου”

την οποία εγώ θα παραφράσω

“Δεν έχεις πλήρη κατανόηση για κάτι, αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις στα πρωτάκια σου”.

Wick, ένα καταπληκτικό νέο εργαλείο!

ale3andro
Comments: 0

Στην περίοδο που έκανα το μεταπτυχιακό μου, είχα ασχοληθεί με το Flash (με αφορμή ένα μάθημα προγραμματισμού) και μπορώ να πω ότι μου είχε αρέσει ιδιαίτερα η ευελεξία του και η ευκολία με την οποία μπορούσες να φτιάξεις πολυμεσικές εφαρμογές και μικρά animation (όπως αυτό το μικρό και χαζό video που για κάποιο περίεργο λόγο μου αρέσει ακόμη και σήμερα πάρα πολύ). Από τότε πέρασαν 10 περίπου χρόνια (!!) εγώ δεν έτυχε να ασχοληθώ περισσότερο με το αντικείμενο και παρακολουθούσα την προσπάθεια που κάνει ο κόσμος του internet, και ιδιαίτερα οι εταιρίες που φτιάχνουν browsers, να σκοτώσουν το Flash (η αλήθεια είναι ότι δεν το έχουν καταφέρει 100% ακόμη). Επειδή με ενδιάφερει πολύ το θέμα των μικρών animations λόγω της δουλειάς μου στο Δημοτικό σχολείο, έψαχνα αρκετό καιρό για μια ανοιχτή εναλλακτική λύση.

Λοιπόν βρήκα κάτι πολύ δυνατό, εύχρηστο και λειτουργικό που για μένα αντικαθιστά επάξια το Flash. Είναι το Wick. Όπως γράφει ο δημιουργός του είναι ακόμη σε Alpha έκδοση, με ότι αυτό συνεπάγεται, αλλά ακόμη και τώρα μπορεί να κάνει πάρα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα! Υποστηρίζει motion tweening (νούμερο 1 ζητούμενο για μένα), Onion skinning, custom scripts (σε javascript) είναι open source και το καλύτερο απ’ όλα τρέχει από τον browser (φυσικά αν κάποιος το θέλει μπορεί να το τρέξει σε δικό του server). Ειδικά όσοι έχουνε μικρή ή μεγαλύτερη εμπερία σε flash πιστεύω ότι θα προσαρμοστούν εξαιρετικά γρήγορα στο νέο περιβάλλον.

Στις λίγες ώρες που ασχολήθηκα έφτιαξα όμορφα animations για χρήση του πληκτρολογίου για τους μαθητές μου (για παράδειγμα αυτό που δείχνει πως αλλάζει το πληκτρολόγιο από Ελληνικά στα Αγγλικά) και ένα παιχνίδι πάλι για το πληκτρολόγιο που πιστεύω ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ τις μαθήτριες και τους μαθητές μου να εξοικειωθούν με τη γεωγραφία του πληκτρολογίου.

 

9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

ale3andro
Comments: 0

Τελειώνουν σήμερα οι εργασίες ενός ακόμη (αισίως του 9ου) Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι το 4ο συνεχόμενο στο οποίο συμμετέχουμε με το σχολείο μου. Η συμμετοχή μαθητών Δημοτικού σε Συνέδριο είναι μια εμπειρία μοναδική, κατά τη γνώμη μου. Ο τρόπος με τον οποίο είναι οργανωμένο (μια γιορτή επίδειξης εργασιών) το καθιστά μια πολύ όμορφη δραστηριότητα εμπλουτισμού γνώσεων και κυρίως εμπειριών. Δυστυχώς όμως καμμιά φορά οργανώνουμε το πρόγραμμα επίσκεψης μας (κυρίως τα σχολεία εκτός Θεσσαλονίκης) τόσο ασφυκτικά, που πέρα της δικιάς μας παρουσίασης δεν δίνουμε χρόνο στα παιδιά να το ζήσουν περισσότερο, να περιηγηθούν στην GameLand, στα ePosterShows να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις εργασιών μαθητών της ίδιας βαθμίδας στην Κεντρική σκηνή. Είναι κάτι που θα πρέπει σίγουρα να διορθώσουμε (ως εκπαιδευτικοί).

Η διοργάνωση για άλλη μια χρονιά ήταν άψογη (είναι εμφανής η εμπειρία της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας). Είναι μια πραγματική γιορτή της Πληροφορικής σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και μια ευκαιρία να δείξουμε τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία μας παρόλα τα εμπόδια που αντικειμενικά υπάρχουν. Το μοναδικό παράπονο που μπορώ να κάνω έχει να κάνει με τους εκπαιδευτικούς που οργανώνουν τις παρουσιάσεις και δεν σέβονται το 10λεπτο. Είναι πραγματικά κρίμα να πηγαίνει πίσω ολόκληρο το πρόγραμμα επειδή κάποιοι κάνουν παρουσιάσεις 20-30 λεπτών επιβαρύνοντας και τους μαθητές με επιπλέον αναμονή αλλά και τις μετακινήσεις ολόκληρων σχολείων εκτός Θεσσαλονίκης.

Τέλος, σε καθαρά προσωπικό επίπεδο, πρέπει να ομολογήσω ότι το φετινό ήταν το Συνέδριο που συμμετείχα με τον μικρότερο ενθουσιασμό και αυτό λόγω της υποβάθμισης του μαθήματος των ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο (μείωση ωρών από 2 σε 1 την βδομάδα). Μοιραία οι εργασίες του Δημοτικού είναι απλούστερες ενώ το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του ασφυκτικό (γιατί χάνονται ώρες σε αργίες, εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ). Δεν είχα χρόνο να μελετήσω το πρόγραμμα για να δω αν η αλλαγή επιπέδου των εργασιών αποτυπώνεται και εκεί, αλλά θα το κάνω.

PS. Υπήρχαν εντυπωσιακές παρουσίες από ομάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δημοτικών Σχολείων. Φαίνεται ότι με αφορμή τον διαγωνισμό της Lego για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δημιουργούνται ομάδες σε πολλά σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας γεγονός εξαιρετικά ευχάριστο. Δυστυχώς δεν είχα χρόνο και ευκαιρία να ρωτήσω τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς για τις πηγές χρηματοδότησης του για αγορά εξοπλισμού.

Το Android είναι πλέον το δημοφιλέστερο OS!

ale3andro
Comments: 0

Το Android χρειάστηκε μόνο(!) 5 χρόνια για να “κλέψει” από τα Windows τον τίτλο του δημοφιλέστερου λειτουργικού συστήματος. Είναι πράγματι εντυπωσιακό και είναι κάτι που φαίνεται και στα μικρά ακόμη παιδιά. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που έχω ετοιμάσει και διδάσκω στο σχολείο βασίζεται σε desktop pc και η ερώτηση “Κύριε, αυτό ισχύει και για το tablet;” είναι πολύ συνηθισμένη τελευταία (πχ αλλαγή πληκτρολογίου από Ελληνικά σε Αγγλικά και αντίστροφα, τόνοι, διαλυτικά, antivirus, μετονομασίες αρχείων κλπ). Αν και η βάση του Android είναι το Linux, προσωπικά δεν πιστεύω ότι μπορεί να πιστωθεί σε αυτό μεγάλο κομμάτι αυτής της επιτυχίας. Ήταν μάλλον το μοντέλο ανάπτυξης που δημιούργησε η Google (μια ολόκληρη νέα αγορά φορητών υπολογιστικών συσκευών και ένα λειτουργικό που “δανείστηκε” μόνο τον πυρήνα) που έφεραν αυτή την επιτυχία και φυσικά η αδυναμία της Microsoft να αντιληφθεί έγκαιρα την νέα τάση για φορητές συσκευές. Πάντως ως linux user δεν μπορώ πάρα να χαίρομαι με αυτή την είδηση (πείτε με και κακεντρεχή!). [Πηγή]