Υπάρχουν και αυτοί οι Πνευματικοί άνθρωποι στην Εκκλησία

Άρθρο του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ.κ. Άνθιμου με αφορμή την Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στην εποχή του κορωνοϊού.

Ξεχωρίζω τα παρακάτω:

Ἐδῶ, πάλι σᾶς ἀκούω νὰ μὲ παροτρύνετε· «ναί! πιέστε τὴν Κυβέρνηση νὰ ἀνοίξουν οἱ ναοί, νὰ ἐρχόμαστε κι ὄχι νὰ λειτουργούμαστε ἀπὸ τὰ ραδιόφωνα καὶ τὶς τηλεοράσεις». Ὅμως, ἐγὼ δὲν ἐννοῶ νὰ ἀνοίξουν τὰ οἰκοδομήματα τῶν ναῶν γιὰ νὰ εἰσέλθουμε, ποὺ πολὺ καλὰ ἔκανε ἡ Κυβέρνηση καὶ τὰ ἔκλεισε, ἀφοῦ ὁ λαός μας ἔδειξε καὶ γενικὰ συνεχίζει νὰ δείχνει (ἴσως ἀπὸ κόπωση) ἐλλειπὴ εὐθύνη πάνω στο θέμα.

Πιστέψαμε ὅτι ἐμᾶς, λόγῳ τῆς πίστεώς μας, ὑποχρεοῦται ὁ Θεὸς νὰ μᾶς σώσει (τοὺς ἄλλους ὄχι), καὶ κάναμε ἐπίδειξη αὐτῆς τῆς πίστεώς μας. Ὅμως αὐτὴ ἡ πίστη μας ἀποδείχτηκε λίγη, φτωχή, μικρὴ πίστη ποὺ ὄχι μόνο βουνὰ δὲν μπορεῖ νὰ μετακινήσει, ἀλλὰ οὔτε κὰν τὸν ἀπειροελάχιστο ἰό.

Συνεχίστε την ανάγνωση Υπάρχουν και αυτοί οι Πνευματικοί άνθρωποι στην Εκκλησία

Τηλεκπαίδευση και απουσίες

Ξεκίνησε χθες (18/11/2020) η δεύτερη περίοδος τηλεκπαίδευσης σε Δημοτικά & Νηπιαγωγεία με πολλά τεχνικά προβλήματα που μάλλον δεν συγκίνησαν τα “συστημικά” ΜΜΕ.

Δεν θέλω να ασχοληθώ με το ποιος φταίει για τα προβλήματα αυτά: το Υπουργείο και η ελλιπής προετοιμασία του, οι ελλιπέστατες ηλεκτρονικές υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ή η Cisco και το Webex. Ας διαλέξει ο καθένας το εξιλαστήριο θύμα του.

Στο δικό μου μυαλό δεν χωράει η “υποχρεωτική παρακολούθηση” της δεύτερης περιόδου της τηλεπαίδευσης. Πως είναι δυνατόν να ορίζει το Υπουργείο την συμμετοχή ως “υποχρεωτική”, όταν δεν έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις συμμετοχής και στον τελευταίο μαθητή ή μαθήτρια;

Συνεχίστε την ανάγνωση Τηλεκπαίδευση και απουσίες

Αποτελέσματα αξιολόγησης έργων του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση https://openedtech.ellak.gr/  ανακοινώνει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των έργων του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών που πραγματοποιήθηκε την σχολική χρονιά 2019-2020.

Ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία.

Εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα, συμμετείχαν κάτω από αντίξοες συνθήκες στον φετινό Διαγωνισμό με την πολύτιμη στήριξη των εκπαιδευτικών τους και πειραματίστηκαν μαθαίνοντας με τις Ανοιχτές Τεχνολογίες. Στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών δήλωσαν συμμετοχή πανω απο 2000 μαθητες και 260 εκπαιδευτικοί με 243 ομαδες  από όλες τις περιφέρειες της χώρας και σε 205 ομάδες μαθητών που συνέχισαν στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού, χορηγήθηκε ο εξοπλισμός για να υλοποιήσουν το έργο τους. 

Συνεχίστε την ανάγνωση Αποτελέσματα αξιολόγησης έργων του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Καφέ Εβόρα – Παναγίτσα Πέλλας

Μια υπέροχη Φθινοπωρινή μέρα σήμερα (1/11/2020), μια τέλεια αφορμή για εκδρομή. Προορισμός το καφέ Εβόρα στην Παναγίτσα Πέλλας. Μαγευτικό μέρος!

Περισσότερες φωτογραφίες [εδώ].

Η ανοησία της αγέλης – Μανόλης Καψής

Διάβασα με ενδιαφέρον το άρθρο του κύριου Καψή στο capital.gr.

Οι σκέψεις μου πάνω στο θέμα:

(0) Από τη στιγμή που οι επιστήμονες λοιμωξιολόγοι, έχουν αποφανθεί ότι θα πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία η μόνη συζήτηση που δικαιολογείται (με το δικό μου σκεπτικό) είναι η εξειδίκευση των μέτρων του ΕΟΔΥ για τη λειτουργία των Εκπαιδευτικών δομών. Εδώ η συζήτηση όμως είναι τεράστια. Ορισμένα από τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυρία Υπουργός είναι πρακτικά ανεφάρμοστα και οποισδήποτε εκπαιδευτικός σχολείου το καταλαβαίνει.


(1) Είναι σαφές ότι η σύσταση που ισχύει για αριθμό ατόμων ανά τετραγωνικό δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα σχολεία. Όποιος δεν το αναγνωρίζει αυτό, καλύτερα να σταματήσει να διαβάζει αυτό το κείμενο και να επισκεφθεί πρώτα το σχολείο της γειτονιάς του. Προσωπικά και σε αυτό το θέμα, θα δώσω και πάλι τον λόγο στους επιστήμονες. Αν πουν ότι επειδή είναι παιδιά (με ότι αυτό συνεπάγεται επιδημιολογικά) είμαστε οκ, τότε κόβεται μαχαίρι και αυτή η συζήτηση. Δεν το έχουν πει ακόμη.


​(2) Βιντεοσκόπηση μαθημάτων. Στο δικό μου μυαλό είναι ακριβώς η ίδια ιστορία με τη σύγχρονη εκπαίδευση (online μαθήματα εξ’ αποστάσεως). Το Υπουργείο μάλλον δεν μπορεί να την βαφτίσει ως υποχρεωτική με αποτέλεσμα να κάνει συστάσεις ώστε να πραγματοποιηθεί χωρίς να υποχρεώνει. Νομικά μάλλον δεν μπορεί να περάσει από την Αρχή Διασφάλισης Προσωπικών Δεδομένων. Αν μπορούσε να περάσει, η οδηγία του Υπουργείου θα έλεγε ότι η βιντεοσκόπηση είναι υποχρεωτική. Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Πετάς το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς με τα γνωστά ψευτό επιχειρήματα (“βάλτε πλάτη”, “μην γκρινιάζετε”, “είναι προσωρινό”, “σκεφτείτε τους μαθητές σας”, “σκεφτείτε το διπλανό σχολείο που κάνει”, “σκεφτείτε την αξιολόγηση που έρχεται”) και παραδίδεις τους εκπαιδευτικούς στην κρίση των δημοσιογράφων και των γονιών. ​Εγώ είμαι ο πρώτος που θα αναγνωρίσει ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κρύβονται πίσω από φτηνές δικαιολογίες και ανακοινώσεις ΟΛΜΕ/ΔΟΕ κλπ για να μην κάνουν τίποτα (σύγχρονη, ασύγχρονη κλπ) όσο τα σχολεία είναι κλειστά. Υπάρχουν όμως πολλοί (εκτιμώ ότι είναι η πλειοψηφία) που ανησυχούν πραγματικά ​για το θέμα παραβίασης των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων αλλά και για τη μορφή που μπορεί να πάρει η Εκπαιδευτική διαδικασία σε μια τάξη παρουσία καμερών. Και αυτοί, μαζί με τους άλλους, δυστυχώς τσουβαλιάζονται και γίνονται τροφή για τα θηρία. Για μένα δεν φταίνε ούτε οι Δημοσιογράφοι ούτε οι γονείς. Φταίει το Υπουργείο που ακολουθεί αυτή την άθλια πρακτική. Αλήθεια αν είχε αποφανθεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα με τη βιντεοσκόπηση θα υπήρχε περιθώριο αντιδράσεων από την πλευρά των Εκπαιδευτικών ή από τον κύριο Φίλη από τη ΔΟΕ/ΟΛΜΕ;


(3) Δεν μπορώ να καταλάβω όμως γιατί σύμφωνα με τον κύριο Καψή στοιχειοθετεί απειλή η προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Αν δεν αποφασίσει η Αρχή αυτή τι είναι σύννομο και τι όχι ποιός θα αποφασίσει; Όπως αποφασίζουν οι λοιμωξιολόγοι για το άνοιγμα των σχολείων έτσι αποφασίζει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την βιντεοσκόπηση των μαθημάτων μέσα στην τάξη παρουσία μαθητών. Ο καθένας στο αντικείμενο του. Και αυτό θα ήταν κάτι που θα έπρεπε να το είχε κάνει το Υπουργείο πριν ανακοινώσει βιντεοσκόπηση και όχι ο κάθε κύριος Φίλης. Αφού δεν το έκανε το Υπουργείο θα το κάνει (ορθώς) η ΔΟΕ/ΟΛΜΕ. Αν οι δημοσιογράφοι δεν αναγνωρίζουν την αρμοδιότητα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στο θέμα της ζωντανής βιντεοσκόπησης μαθημάτων μέσα σε τάξη με μαθητές ας μας πουν ποιος έχει την αρμοδιότητα αυτή.

(4) Το καλύτερο όμως το φύλαει για το τέλος ο κύριος Καψής. Γράφει λοιπόν:

“Αυτό που τους ενοχλεί είναι η εικόνα του καθηγητή της καθηγήτριας, μέσα από τη νέα τεχνολογία. Η βιντεοσκόπηση θα μπορούσε να είναι και μια άλλη μορφή αξιολόγησης.”

Διαφωνώ κάθετα με τη χρήση ενός προσωρινού μέτρου αμφιβόλου νομιμότητας (βιντεοσκόπηση μαθημάτων) ως μιας μορφής αξιολόγησης ακόμη και σε επίπεδο συζήτησης. Και το σημαντικότερο όλων: το ζητούμενο όλων μας (και του κύριου Καψή φαντάζομαι) είναι να συνεχιστεί με τον πιο πρόσφορο τρόπο η Εκπαιδευτική διαδικασία στην εποχή του κορωνοϊού ώστε να μη δημιουργηθούν κενά στις μαθήτριες και στους μαθητές. Ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη, για την ώρα μόνο και όχι γενικότερα, τα της αξιολόγησης και των διάφορων μορφών της. Όπως φαίνεται, πλησιάζει η ώρα να ανοίξει και αυτή η συζήτηση.

Η Ρώμη της ησυχίας

Ένα καταπληκτικό βίντεο από την αιώνια πόλη στην εποχή της καραντίνας. Δεν ξέρω αν έχει υπάρξει άλλος Απρίλιος στην ιστορία που η Ρώμη είχε αυτή την εικόνα. Για μένα η Ρώμη θα αποτελεί ένα από τα πιο γλυκά ταξίδια που έχω κάνει….

[Πηγή]

Άλλο κωδικό στο Taxisnet ο πολίτης, άλλο ο λογιστής

Να που και μέσα σε αυτή την πρωτοφανή κατάσταση που ζούμε, βλέπουμε να συμβαίνουν αλλαγές προς το καλύτερο στο θέμα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του κράτους προς τους πολίτες.

Προσωπικά για μένα είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη η νέα λειτουργία του taxisnet με βάση την οποία δεν θα χρειάζεται πλέον να κοινοποιούμε (οι πολίτες) τους κωδικούς μας στους λογιστές. Πλέον όλα θα γίνονται με απλές ηλεκτρονικές εξουσιοδοτήσεις προς τα λογιστικά γραφεία που μας εξυπηρετούν. Σε αυτό το πλαίσιο είναι η ανακοίνωση της ΓΓΠΣ, η οποία προτρέπει τους πολίτες να αλλάξουν τους κωδικούς τους (με νέους πιο σύνθετους) και να εξουσιοδοτήσουν (ηλεκτρονικά) τους λογιστές τους ώστε να έχουν πρόσβαση στα φορολογικά τους στοιχεία.

Η ανακοίνωση βρίσκεται [εδώ]. Η αλλαγή κωδικού μπορεί να γίνει από [εδώ], ενώ οι ηλεκτρονικές εξουσιοδοτήσεις από [εδώ].

Σκορ 4 – Παιχνίδι javascript

Αυτές τις μέρες του εγκλεισμού στο σπίτι, πιστεύω ότι όλοι έχουμε λίγο περισσότερο προσωπικό χρόνο – όσοι δεν έχουν παιδιά, φαντάζομαι ακόμη περισσότερο!

Σκαλίζοντας λοιπόν τα bookmarks μου βρήκα ένα programming challenge για javascript, την ολοκλήρωση ενός παιχνιδιού connect 4 ή Σκορ 4 στα Ελληνικά [εδώ]. Ήταν πραγματικά μια μικρή απόλαυση η ολοκλήρωση του παιχνιδιού! Φυσικά θα το αξιοποιήσω και στο σχολείο. Προτείνω λοιπόν σε όσους απολαμβάνουν τον προγραμματισμό, αυτές τις μέρες να κρατιούνται “σε φόρμα” με programming challenges. Υπάρχουν πολλά στο διαδίκτυο για όλες τις γλώσσες προγραμματισμού.

Το ολοκληρωμένο παιχνίδι μπορείτε να το δείτε [εδώ] και τον κώδικα [εδώ].

Απόστολος Δοξιάδης

Πριν λίγες μέρες ο Απόστολος Δοξιάδης, ένας από τους αγαπημένους μου επιστήμονες συγγραφείς, έγραψε ένα άρθρο απάντηση στο άρθρο των New York Times για το μεταναστευτικό και την πρόσφατη κρίση στα Ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο.

Παραθέτω σύνδεσμο για το άρθρο – απάντηση του Δοξιάδη, όχι τόσο για την ουσία του άρθρου (που σίγουρα και αυτή έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία) αλλά και τον τρόπο με τον οποίο δομεί τον λόγο του. Απολαυστικό άρθρο, με διαφορά ότι καλύτερο έχω διαβάσει τελευταία.

To believe in a noble cause is commendable. To write in its service, in order to enlighten your fellow human beings about your high values, even more so. There is just one problem however: if you are a journalist, you must put facts above values—else you are a mere propagandist. And the nobility of the cause does not whitewash the capital crime, for a journalist, of twisting facts to fit your views. No matter how noble the views.

Το πλήρες άρθρο στα Αγγλικά [εδώ] και η Ελληνική έκδοση – δυστυχώς με πολλές σάλτσες – [εδώ]. Τέλος, δεν θα χάσω την ευκαιρία να διαφημίσω για άλλη μια φορά το Logicomix!

2η φάση Διαγωνισμου Ανοιχτών Τεχνολογιών – Παραλαβή εξοπλισμου

Ο 2ος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση έχει ήδη μπει στη δεύτερη φάση του. Η δεύτερη φάση είναι αυτή της υλοποίησης της αρχικής πρότασης. Σε αυτή συμμετέχουν 243 (!) ομάδες. Μπορείτε να δείτε τις ομάδες και τις προτάσεις του σε [αυτό] τον σύνδεσμο.

Συνεχίστε την ανάγνωση 2η φάση Διαγωνισμου Ανοιχτών Τεχνολογιών – Παραλαβή εξοπλισμου