9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

ale3andro
Comments: 0

Τελειώνουν σήμερα οι εργασίες ενός ακόμη (αισίως του 9ου) Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι το 4ο συνεχόμενο στο οποίο συμμετέχουμε με το σχολείο μου. Η συμμετοχή μαθητών Δημοτικού σε Συνέδριο είναι μια εμπειρία μοναδική, κατά τη γνώμη μου. Ο τρόπος με τον οποίο είναι οργανωμένο (μια γιορτή επίδειξης εργασιών) το καθιστά μια πολύ όμορφη δραστηριότητα εμπλουτισμού γνώσεων και κυρίως εμπειριών. Δυστυχώς όμως καμμιά φορά οργανώνουμε το πρόγραμμα επίσκεψης μας (κυρίως τα σχολεία εκτός Θεσσαλονίκης) τόσο ασφυκτικά, που πέρα της δικιάς μας παρουσίασης δεν δίνουμε χρόνο στα παιδιά να το ζήσουν περισσότερο, να περιηγηθούν στην GameLand, στα ePosterShows να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις εργασιών μαθητών της ίδιας βαθμίδας στην Κεντρική σκηνή. Είναι κάτι που θα πρέπει σίγουρα να διορθώσουμε (ως εκπαιδευτικοί).

Η διοργάνωση για άλλη μια χρονιά ήταν άψογη (είναι εμφανής η εμπειρία της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας). Είναι μια πραγματική γιορτή της Πληροφορικής σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και μια ευκαιρία να δείξουμε τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία μας παρόλα τα εμπόδια που αντικειμενικά υπάρχουν. Το μοναδικό παράπονο που μπορώ να κάνω έχει να κάνει με τους εκπαιδευτικούς που οργανώνουν τις παρουσιάσεις και δεν σέβονται το 10λεπτο. Είναι πραγματικά κρίμα να πηγαίνει πίσω ολόκληρο το πρόγραμμα επειδή κάποιοι κάνουν παρουσιάσεις 20-30 λεπτών επιβαρύνοντας και τους μαθητές με επιπλέον αναμονή αλλά και τις μετακινήσεις ολόκληρων σχολείων εκτός Θεσσαλονίκης.

Τέλος, σε καθαρά προσωπικό επίπεδο, πρέπει να ομολογήσω ότι το φετινό ήταν το Συνέδριο που συμμετείχα με τον μικρότερο ενθουσιασμό και αυτό λόγω της υποβάθμισης του μαθήματος των ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο (μείωση ωρών από 2 σε 1 την βδομάδα). Μοιραία οι εργασίες του Δημοτικού είναι απλούστερες ενώ το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του ασφυκτικό (γιατί χάνονται ώρες σε αργίες, εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ). Δεν είχα χρόνο να μελετήσω το πρόγραμμα για να δω αν η αλλαγή επιπέδου των εργασιών αποτυπώνεται και εκεί, αλλά θα το κάνω.

PS. Υπήρχαν εντυπωσιακές παρουσίες από ομάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δημοτικών Σχολείων. Φαίνεται ότι με αφορμή τον διαγωνισμό της Lego για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δημιουργούνται ομάδες σε πολλά σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας γεγονός εξαιρετικά ευχάριστο. Δυστυχώς δεν είχα χρόνο και ευκαιρία να ρωτήσω τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς για τις πηγές χρηματοδότησης του για αγορά εξοπλισμού.

Το Android είναι πλέον το δημοφιλέστερο OS!

ale3andro
Comments: 0

Το Android χρειάστηκε μόνο(!) 5 χρόνια για να “κλέψει” από τα Windows τον τίτλο του δημοφιλέστερου λειτουργικού συστήματος. Είναι πράγματι εντυπωσιακό και είναι κάτι που φαίνεται και στα μικρά ακόμη παιδιά. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που έχω ετοιμάσει και διδάσκω στο σχολείο βασίζεται σε desktop pc και η ερώτηση “Κύριε, αυτό ισχύει και για το tablet;” είναι πολύ συνηθισμένη τελευταία (πχ αλλαγή πληκτρολογίου από Ελληνικά σε Αγγλικά και αντίστροφα, τόνοι, διαλυτικά, antivirus, μετονομασίες αρχείων κλπ). Αν και η βάση του Android είναι το Linux, προσωπικά δεν πιστεύω ότι μπορεί να πιστωθεί σε αυτό μεγάλο κομμάτι αυτής της επιτυχίας. Ήταν μάλλον το μοντέλο ανάπτυξης που δημιούργησε η Google (μια ολόκληρη νέα αγορά φορητών υπολογιστικών συσκευών και ένα λειτουργικό που “δανείστηκε” μόνο τον πυρήνα) που έφεραν αυτή την επιτυχία και φυσικά η αδυναμία της Microsoft να αντιληφθεί έγκαιρα την νέα τάση για φορητές συσκευές. Πάντως ως linux user δεν μπορώ πάρα να χαίρομαι με αυτή την είδηση (πείτε με και κακεντρεχή!). [Πηγή]

10 χρόνια blogging!

ale3andro
Comments: 2

Πέρασαν αισίως 10 χρόνια (!!!) από [αυτή] την ανάρτηση που ήταν το πρώτο μου blog post.

Μεσολάβησαν:

  • Γάμος και 2 παιδιά (απίστευτο σαν σκέψη 10 χρόνια πριν!).
  • Διαμονή σε Μυτιλήνη, Θεσσαλονίκη, Ορεστιάδα, Διδυμότειχο και τώρα πλέον στα Γιαννιτσά (7 διαφορετικά σπίτια!).
  • Δουλειά σε Διεύθυνση Βθμιας Λέσβου, ΔΙΠΑΕ, Γενικό Λύκειο Νέας Βύσσας, Γυμνάσιο Νέας Βύσσας, Γυμνάσιο Κυπρίνου, 2ο Γυμνάσιο Διδυμοτείχου, 1ο Δημοτικό Γιαννιτσών και 6ο Δημοτικό Γιαννιτσών.
  • 2 αλλαγές σταθερού υπολογιστή (μόνο!)
  • Οριστική και αμετάκλητη μετάβαση από Windows σε Ubuntu και τώρα πλέον σε Debian (αυτό το ποτάμι δεν γυρνάει πίσω).
  • Μεταφορά από wordpress hosted blog αρχικά σε hosting plan και πριν λίγο καιρό σε VPS (αυτοδιαχείριση λέμε!)

και πολλά ακόμη που δεν μου έρχονται τώρα.

Μερικές φορές διαλέγω στη τύχη να διαβάσω κάποια από τις παλιότερες αναρτήσεις του blog μου. Γυρνάω πίσω σε εποχές που έχω σχεδόν ξεχάσει! Γεγονότα και καταστάσεις που μοιάζουν πλέον κομμάτι μιας άλλης ζωής. Γνώριμης αλλά όχι της δικής μου. Τόσες αλλαγές! Πόλεις, φίλοι, δουλειές, σχολεία, συνάδελφοι…

Αυτό blog αποτελούσε πάντα ένα σταθερό χώρο έκφρασης για μένα. Με αρκετά σκαμπανεβάσματα φυσικά, ως προς τη συχνότητα και το ύφος των αναρτήσεων, αλλά ήταν πάντα εκεί. Άντεξε ακόμη και την περίοδο (κατά)χρησης του facebook και των λοιπών social media, οπότε θα είναι εδώ για πολλά πολλά χρόνια ακόμη (πρώτα ο Θεός, υγεία να έχουμε). Παλαιότερα παρακολουθούσα πολλά ιστολόγια μέσω του feed reader μου. Τα τελευταία χρόνια όμως παρατηρώ, με λίγη στενοχώρια πρέπει να ομολογήσω, ότι άλλα έχουν κλείσει και άλλα έχουν ατονήσει καθώς η δημοσίευση περιεχομένου έχει γίνει δυστυχώς σχεδόν αποκλειστική δουλειά του facebook. Στον χώρο των υπολογιστών και της Πληροφορικής όμως ίσως δεν θα μπορούσε ίσως να γίνει διαφορετικά (νέες τάσεις, νέες υπηρεσίες, νέες τεχνολογίες).

10 χρόνια blogging λοιπόν και εις άλλα με υγεία!

 

Διαγωνισμός “Hacking” για μαθητές Δημοτικού

ale3andro
Comments: 0

Πολύ ενδιαφέρον διαγωνισμός Hackathlon από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη. Σήμερα διάβασα τυχαία το άρθρο [εδώ]. Αν και τα Αγγλικά μάλλον θα δυσκολέψουν τους μαθητές μου, θα τους παροτρύνω να δηλώσουν συμμετοχή.

Είναι επίσης μια καλή ιδέα να οργανώσω κάτι αντίστοιχο εντός σχολείου.

Επειδή (δυστυχώς) το adobe flash δεν πέθανε ακόμη…

ale3andro
Comments: 0

… ένα script που το εγκαθιστά σε διανομές (εκτός Ubuntu) ώστε να λειτουργεί ακόμη και στους “δύσκολους” browsers (Opera, Vivaldi). Διαθέσιμο [εδώ]. Δοκιμασμένο σε Debian, λογικά δουλεύει και σε άλλες διανομές.

Γιατί η Opera (με το ενσωματωμένο δωρεάν vpn, αλλά και το καταπληκτικό πρόσθετο surfeasy – διαθέσιμο και για Chrome – με δωρεάν 800ΜΒ+ κάθε μήνα) είναι κρίμα να μην έχει flash. Έχω πραγματικά εντυπωσιαστεί με την ταχύτητα του vpn surfeasy που με proxy στην Ολλανδία δεν πολυκαταλαβαίνεις διαφορά στην ταχύτητα φόρτωσης σελίδων και video (youtube). Μια δοκιμή αξίζει τον κόπο…

Copy & paste

ale3andro
Comments: 0

Ο πατέρας σε ρόλο Copy και ο γιός σε ρόλο Paste. Τα animation είναι πάντα δυνατότερα από τις λέξεις/προτάσεις…

[Πηγή]

Τροφή για σκέψη

ale3andro
Comments: 0

Το παρακάτω video το είδα για πρώτη φορά στην 1η TISP day [περισσότερα εδώ]. Δεν ξέρω αν συμφωνώ 100% με όσα λέει, αλλά δημιουργεί δυνατά συναισθήματα και σίγουρα αποτελεί τροφή για πολύ σκέψη (για εκπαιδευτικούς και όχι μόνο).

1st TISP (Teachers in Service Program) – Θεσσαλονίκη

ale3andro
Comments: 1

Την Κυριακή 11/12/2016 διοργανώθηκε στο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη (και σε παράλληλη σύνδεση με άλλες 4 πόλεις) η 1η Ελληνική TISP (Teachers in Service Program) μέρα.

Ήταν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερίδα. Προσωπικά δεν γνώριζα ότι η ΙΕΕΕ έχει ενδιαφέρον και δραστηριότητες σε προ Πανεπιστημιακό επίπεδο. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην πράξη μερικές δραστηριότητες από το tryengineering.org, να ακούσουμε εμπειρίες ανθρώπων που τις έχουν ήδη εφαρμόσει στην τάξη και να συζητήσουμε με συναδέλφους διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης (κάτι που έχει πάντα ενδιαφέρον). Η διοργάνωση ήταν σε γενικές γραμμές καλή ενώ ο χώρος Flexible Learning Space του Ανατόλια απλά καταπληκτικός και εντυπωσιακός. Στον παρακάτω σύνδεσμο [εδώ] υπάρχουν φωτογραφίες κυρίως από τις κατασκευές που έγιναν.

Μάθημα με φορητό εργαστήριο Η/Υ – Οι πρώτες εντυπώσεις

ale3andro
Comments: 0

303211Φέτος, για πρώτη φορά μετά από 3 χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διδάσκω σε σχολείο με φορητό εργαστήριο Η/Υ. Φυσικά στο εν λόγω σχολείο δεν υπήρχαν ούτε υπολογιστές ούτε αίθουσα υπολογιστών τα προηγούμενα χρόνια. Η αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων ήταν μια ευκαιρία να μπει μπροστά ο Σύλλογος Γονέων (αλήθεια ποιός άλλος θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει κάτι τέτοιο;), να αγοραστούν laptops και ένα φορητό ερμάριο.

Αυτή τη βδομάδα έκανα τα πρώτα plugged μαθήματα (άργησε η παράδοση των laptops). Οι πρώτες εντυπώσεις:

Read more…

Λέσβος. Μια Αιγαιοπελαγίτικη συμφωνία

ale3andro
Comments: 3

Έχω την αίσθηση ότι αυτό το νησί ήταν ανέκαθεν παρεξηγημένο τουριστικά (πλην ίσως του θρησκευτικού τουρισμού), ακόμη και πριν τα κύματα προσφύγων.
Εγώ πάντως έχω τις καλύτερες αναμνήσεις από τα 3 χρόνια που έζησα εκεί! Μυτιλήνη, Μόλυβος, Ερεσός, Πέτρα, Άναξος, Σκάλα Συκαμιάς, Πλωμάρι, Ταξιάρχης, Άγιος Ραφαήλ, Βατερά, Γέρα, Άγιος Ερμογένης, Άντισσα, Σίγρι και σίγουρα ξεχνάω αρκετά ακόμη…

Ανυπομονώ να επιστρέψω για καλοκαιρινές διακοπές κάποια στιγμή στο κοντινό μέλλον.

Ευκολία είναι … (revisited)

ale3andro
Comments: 0

Για άλλη μια φορά φέτος (όπως και πρόπερσι) το greasemonkey δίνει λύση για τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων των μαθητών. Παραθέτω τον κώδικα:

function fillnsubmit() {
  document.getElementById('txtUsername-inputEl').value = "username_goes_here";
  document.getElementById('txtPassword-inputEl').value = "password_goes_here";
  document.getElementById('btnLogin-btnEl').click();
  
}

document.addEventListener('DOMContentLoaded', function() {
    setTimeout(fillnsubmit, 2000);
})

Mouse training – Ανατροφοδότηση μετά από εφαρμογή στην τάξη

ale3andro
Comments: 0

screenshot-from-2016-10-04-222401Δοκίμασα την προηγούμενη βδομάδα την αρχική έκδοση του mouse training σε μαθήτριες και μαθητές κυρίως Α’ Δημοτικού (ελάχιστα σε Β’ Δημοτικού). Ακολουθεί λίστα με παρατηρήσεις:

  1. Το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι δεν καταλαβαίνουν στην αρχή ότι πρέπει να πατάνε τα αντίστοιχα πλήκτρα του ποντικιού που βλέπουν, νομίζουν ότι πρέπει να κάνουν κλικ πάνω στην εικόνα στο σημείο που είναι κόκκινο. Μετά από 1-2 λεπτά, το θέμα αυτό έχει ξεπεραστεί.
  2. Μερικές φορές το ποντίκι βρίσκεται εκτός παραθύρου και το αριστερό κλικ δεν κάνει τίποτα ή το δεξί ανοίγει ένα μενού το οποίο φυσικά τους ξενίζει.
  3. Δεν υπάρχει τρόπος για τον δάσκαλο να ξεκινήσει από την αρχή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Τα παραπάνω θέματα λύθηκαν στην νέα έκδοση που βρίσκεται στο repository [εδώ]. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Προστέθηκε ένα δάκτυλο, που δείχνει ποιό κουμπί του ποντικιού πρέπει να πατηθεί κάθε φορά.
  2. Το παιχνίδι παίζεται πλέον σε πλήρη οθόνη.
  3. Αν οποιαδήποτε στιγμή πατηθεί το πλήκτρο r (ή R), τότε το παιχνίδι ξεκινά από την αρχή ή αν πατηθεί το πλήκτρο q (ή Q) το παιχνίδι τερματίζει.