Άλλο κωδικό στο Taxisnet ο πολίτης, άλλο ο λογιστής

Να που και μέσα σε αυτή την πρωτοφανή κατάσταση που ζούμε, βλέπουμε να συμβαίνουν αλλαγές προς το καλύτερο στο θέμα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του κράτους προς τους πολίτες.

Προσωπικά για μένα είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη η νέα λειτουργία του taxisnet με βάση την οποία δεν θα χρειάζεται πλέον να κοινοποιούμε (οι πολίτες) τους κωδικούς μας στους λογιστές. Πλέον όλα θα γίνονται με απλές ηλεκτρονικές εξουσιοδοτήσεις προς τα λογιστικά γραφεία που μας εξυπηρετούν. Σε αυτό το πλαίσιο είναι η ανακοίνωση της ΓΓΠΣ, η οποία προτρέπει τους πολίτες να αλλάξουν τους κωδικούς τους (με νέους πιο σύνθετους) και να εξουσιοδοτήσουν (ηλεκτρονικά) τους λογιστές τους ώστε να έχουν πρόσβαση στα φορολογικά τους στοιχεία.

Η ανακοίνωση βρίσκεται [εδώ]. Η αλλαγή κωδικού μπορεί να γίνει από [εδώ], ενώ οι ηλεκτρονικές εξουσιοδοτήσεις από [εδώ].

Σκορ 4 – Παιχνίδι javascript

Αυτές τις μέρες του εγκλεισμού στο σπίτι, πιστεύω ότι όλοι έχουμε λίγο περισσότερο προσωπικό χρόνο – όσοι δεν έχουν παιδιά, φαντάζομαι ακόμη περισσότερο!

Σκαλίζοντας λοιπόν τα bookmarks μου βρήκα ένα programming challenge για javascript, την ολοκλήρωση ενός παιχνιδιού connect 4 ή Σκορ 4 στα Ελληνικά [εδώ]. Ήταν πραγματικά μια μικρή απόλαυση η ολοκλήρωση του παιχνιδιού! Φυσικά θα το αξιοποιήσω και στο σχολείο. Προτείνω λοιπόν σε όσους απολαμβάνουν τον προγραμματισμό, αυτές τις μέρες να κρατιούνται “σε φόρμα” με programming challenges. Υπάρχουν πολλά στο διαδίκτυο για όλες τις γλώσσες προγραμματισμού.

Το ολοκληρωμένο παιχνίδι μπορείτε να το δείτε [εδώ] και τον κώδικα [εδώ].

Απόστολος Δοξιάδης

Πριν λίγες μέρες ο Απόστολος Δοξιάδης, ένας από τους αγαπημένους μου επιστήμονες συγγραφείς, έγραψε ένα άρθρο απάντηση στο άρθρο των New York Times για το μεταναστευτικό και την πρόσφατη κρίση στα Ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο.

Παραθέτω σύνδεσμο για το άρθρο – απάντηση του Δοξιάδη, όχι τόσο για την ουσία του άρθρου (που σίγουρα και αυτή έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία) αλλά και τον τρόπο με τον οποίο δομεί τον λόγο του. Απολαυστικό άρθρο, με διαφορά ότι καλύτερο έχω διαβάσει τελευταία.

To believe in a noble cause is commendable. To write in its service, in order to enlighten your fellow human beings about your high values, even more so. There is just one problem however: if you are a journalist, you must put facts above values—else you are a mere propagandist. And the nobility of the cause does not whitewash the capital crime, for a journalist, of twisting facts to fit your views. No matter how noble the views.

Το πλήρες άρθρο στα Αγγλικά [εδώ] και η Ελληνική έκδοση – δυστυχώς με πολλές σάλτσες – [εδώ]. Τέλος, δεν θα χάσω την ευκαιρία να διαφημίσω για άλλη μια φορά το Logicomix!

2η φάση Διαγωνισμου Ανοιχτών Τεχνολογιών – Παραλαβή εξοπλισμου

Ο 2ος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση έχει ήδη μπει στη δεύτερη φάση του. Η δεύτερη φάση είναι αυτή της υλοποίησης της αρχικής πρότασης. Σε αυτή συμμετέχουν 243 (!) ομάδες. Μπορείτε να δείτε τις ομάδες και τις προτάσεις του σε [αυτό] τον σύνδεσμο.

Συνεχίστε την ανάγνωση 2η φάση Διαγωνισμου Ανοιχτών Τεχνολογιών – Παραλαβή εξοπλισμου

Βιβλίο λύσεων διαγωνισμού Bebras

Ανέβηκε πριν λίγες μέρες στη σελίδα του διαγωνισμού, του βιβλίο λύσεων του Διαγωνισμού 2019-2020. Μπορείτε να το βρείτε [εδώ].

Αντίστοιχα το βιβλίο λύσεων του Διαγωνισμού 2018-2019 είναι διαθέσιμο [εδώ].

[Πηγή]

Διαθέσιμο στα ελληνικά το πλήρες εγχειρίδιο του GIMP

Αναδημοσίευση από το https://opensource.ellak.gr/

Το Gimp (GNU Image Manipulation Program) είναι ένα δωρεάν και ελεύθερο λογισμικό επεξεργασίας γραφικών τύπου raster. Είναι εργαλείο που επικεντρώνεται κυρίως στη διαμόρφωση και την επεξεργασία εικόνας και είναι ελεύθερα διαθέσιμο σε εκδόσεις προσαρμοσμένες για τα πιο δημοφιλή λειτουργικά συστήματα όπως τα Microsoft Windows, το Mac OS X, και το GNU/Linux.

Εκτός από τη λεπτομερή επιδιόρθωση εικόνων και τη σχεδίαση ελεύθερης μορφής, το GIMP μπορεί να φέρει εις πέρας και άλλες βασικές εργασίες επεξεργασίας εικόνας, όπως η αλλαγή μεγέθους, η επεξεργασία και η «καλλιέργεια» φωτογραφιών, το φωτομοντάζ συνδυάζοντας πολλαπλές εικόνες και η μετατροπή μεταξύ διαφορετικών μορφών εικόνας. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει κινούμενες εικόνες σε πολλές μορφές, όπως GIF και MPEG μέσω του Animation plug-in.

Το όραμα του προϊόντος είναι ότι το GIMP είναι ένα δωρεάν λογισμικό για απαιτητικούς χρήστες που βασίζεται στην εφαρμογή γραφικών, στην επεξεργασία και δημιουργία πρωτότυπων εικόνων, στα γραφικά στοιχεία των ιστοσελίδων και στην τέχνη μετατροπής των στοιχείων μιας διεπαφής που έχει ως επίκεντρο τον χρήστη

H ολοκλήρωση της μετάφρασης του εγχειριδίου του GIMP έγινε από to Δημήτρη Σπίγγο και η μετατροπή του σε pdf από τον Αλέξανδρο Μοσκοφίδη και τον Αντώνη Αντωνούλα. Αριθμεί 1733 σελίδες κα καλύπτει ερασιτέχνες και επαγγελματίες. Η μετάφραση που έχει γίνει στα ελληνικά πλησιάζει σαν ποσοστό το 100%.

Μπορείτε να κατεβάσετε το ελληνικό εγχειρίδιο του GIMP από εδώ (ή εδώ)

Διαβάστε περισσότερα για το GIMP στην Ελληνική Wikipedia

Mapping USB Gamepad για χρήση σε Scratch (σε Linux)

Με αφορμή τον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Scratch αλλά και τους διάφορους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που τρέχουν αυτό τον καιρό (στους οποίους γίνεται χρήση Scratch), γίνεται ξανά επίκαιρη η ανάγκη χρήσης USB Gamepad ως χειριστήριο υπολογιστή (κυρίως αλλά όχι μόνο για έργα μαθητών σε Scratch).

Συνεχίστε την ανάγνωση Mapping USB Gamepad για χρήση σε Scratch (σε Linux)

Tuxpaint – ρυθμίσεις για διευκόλυνση μαθητών Α’ τάξης

Φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει εκπαιδευτικός Πληροφορικής που διδάσκει Τ.Π.Ε. σε Δημοτικό Σχολείο (ή έχει διδάξει στο παρελθόν) που δεν γνωρίζει το tuxpaint – γνωστό επίσης στους μικρούς μαθητές ως Πιγκουίνος Ζωγράφος.

Προσωπικά το χρησιμοποιώ στην Α’ τάξη Δημοτικού συστηματικά από την πρώτη χρονιά που διδάσκω σε Δημοτικό. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό εργαλείο ζωγραφικής για μικρές ηλικίες.

Συνεχίστε την ανάγνωση Tuxpaint – ρυθμίσεις για διευκόλυνση μαθητών Α’ τάξης

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αξιολόγηση των προτάσεων της 1ης φάσης του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.

Το σχολικό έτος 2019-20 ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, επικεντρώνεται στην Κλιματική Αλλαγή και 243 ομάδες μαθητών από σχολεία όλης της Ελλάδας υπέβαλαν επιτυχημένες προτάσεις έργων ανοιχτών τεχνολογιών που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Οι ομάδες μαθητών κατέθεσαν πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες προτάσεις για τη χρήση και την αξιοποίηση ανοιχτών τεχνολογιών για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης (όπως arduino, raspberry Pi, thymio, Edison, Mbot. ESP32 κ.α), τρισδιάστατων τεχνολογιών σάρωσης-σχεδιασμού-εκτύπωσης και ανοιχτού λογισμικού.

Οι προτάσεις των ομάδων αξιολογήθηκαν από 16 αξιολογητές σύμφωνα με τα κριτήρια και κάθε πρόταση αξιολογήθηκε από τουλάχιστον 2 αξιολογητές. Όλες οι προτάσεις των ομάδων που συνεχίζουν στην 2η φάση είναι διαθέσιμες εδώ

Συνεχίστε την ανάγνωση Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αξιολόγηση των προτάσεων της 1ης φάσης του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.

Πως να σβήσεις όλα τα δεδομένα που κρατά η Google στον λογαριασμό σου

Μικρά διαμάντια από το lifehacker.com, το οποίο ακολουθώ εδώ και αρκετά χρόνια.

Η Google, καλώς ή κακώς, κρατάει πάρα πολλά δεδομένα για εμάς μαζί με τους λογαριασμούς μας. Ξέρουμε τι είναι αυτά και κυρίως πως να στα σβήσουνε (περιοδικά ή αυτόματα); Προσωπικά δεν το ήξερα…

Περισσότερα για το μεγάλο αυτό θέμα ιδιωτικότητας [εδώ].