Διάβασα σήμερα στο blog των Εκπαιδευτικών Μηχανικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [εδώ] ότι βρίσκεται σε εξέλιξη αίτηση ακυρώσεως και ασφαλιστικά μέτρα της ΕΠΕ (Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος) κατά των πρόσφατων αποφάσεων αναθέσεων των μαθημάτων της πληροφορικής [εδώ]. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με αυτό το έγγραφο μπορούνε να διδάξουν το μάθημα των “Εφαρμογών Πληροφορικής” της Α’ τάξης ΕΠΑΛ (σε δεύτερη ανάθεση) καθηγητές με ειδικότητες ΠΕ09 (Οικονομολόγοι), ΠΕ12 (Αρχιτέκτονες, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Χημικοί Μηχανικοί, Περιβαλλοντολόγοι Μηχανικοί και άλλοι*), ΠΕ14 (Γιατροί(!) και Γεωπόνοι (!!)), ΠΕ17 (Πολιτικοί ΑΣΕΤΕΜ, Μηχανολόγοι ΑΣΕΤΕΜ, Ηλεκτρολόγοι ΑΣΕΤΕΜ, Τεχνολόγοι Ιατρικών Οργάνων και πολλοί άλλοι*) και ΠΕ18 (Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Τουριστικών Επιχειρήσεων(!!), Μαρκετινγκ και  πάρα πολύ άλλοι*) αρκεί να έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο στην Πληροφορική ή πιστοποιημένες γνώσεις στην Πληροφορική. Τι εννοεί εδώ ο Υπουργός; ECDL ή πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες; Δεν θα έπρεπε να αναφέρει αντίστοιχα ότι συνάδελφοι πληροφορικοί με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό σε Φυσική (για παράδειγμα) μπορούν να αναλάβουν μαθήματα Φυσικής (σε δεύτερη ανάθεση); Τι κρίμα να μην υπάρχει πιστοποίηση αντίστοιχη του ECDL για την Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά κλπ ώστε να μπορούμε να αναλάβουμε και εμείς αντίστοιχα μαθήματα…

Την ίδια ώρα οι Πληροφορικοί (ΠΕ19 και ΠΕ20) δεν έχουν ούτε καν σε δεύτερη ανάθεση μαθήματα όπως “Εφαρμογές Η/Υ” της Β’ ταξης ΕΠΑΛ!!! (μήπως χρειαζόμαστε και εμείς ECDL ή πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες για να μας τα δώσουν έστω σε δεύτερη ανάθεση;;).

Πιστεύω ότι έχει απόλυτο δίκιο η ΕΠΕ όταν λέει:

Η απόφαση αυτή, κατά το μέρος που αφορά τις αναθέσεις των μαθημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών, είναι επιστημονικώς απαράδεκτη και πολιτικά ύποπτη καθώς:

  1. Διαπνέεται από πνεύμα αντιμετώπισης της επιστήμης της Πληροφορικής ως απλής δεξιότητας και των Πληροφορικών ως καθηγητών δεύτερης κατηγορίας που δεν θα μπορούν να διδάξουν ούτε σε δεύτερη ανάθεση τα κατεξοχήν μαθήματα της ειδικότητάς τους (για παράδειγμα τα μαθήματα εφαρμογών Η/Υ όλων των ειδικοτήτων, της δευτέρας και τρίτης τάξης των ΕΠΑΛ, που πλέον δεν μπορούν να τα διδάξουν ούτε σε δεύτερη ανάθεση οι καθηγητές των κλάδων ΠΕ19 Πληροφορικής ΑΕΙ και ΠΕ20 Πληροφορικής ΤΕΙ).
  2. Επιχειρεί να πριμοδοτήσει αδιαφανή κυκλώματα εμπορίας “πιστοποιητικών Πληροφορικής” αναδεικνύοντας τα προϊόντα που εμπορεύονται ως προσόν για την ανάθεση μαθημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών σε καθηγητές ασχέτων προς την Πληροφορική κλάδων (“εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ09, ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17 και ΠΕ18 με … πιστοποιημένες γνώσεις στην πληροφορική“).
  3. Επιχειρεί να υποβαθμίσει τα εργαστηριακά μαθήματα Πληροφορικής και να δημιουργήσει πλασματικές υπεραριθμίες Πληροφορικών αυξάνοντας την αναλογία μαθητών – καθηγητών σε 17 προς 1 τη στιγμή που η αναλογία, για όλα τα υπόλοιπα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. διαμορφώνεται σε 12 προς 1.

Ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του…

Το πλήρες υπόμνημα της ΕΠΕ βρίσκεται εδώ, η απόφαση για την αίτηση ακύρωσης των αποφάσεων του ΥΠΕΠΘ βρίσκεται εδώ και η φόρμα συμμετοχής στην αίτηση βρίσκεται εδώ.

*Η πλήρης λίστα με τους κωδικούς και τις ειδικότητες των καθηγητών δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βρίσκεται εδώ.

Από ale3andro

10 σκέψη για το “Δικαστική προσφυγή κατά των αναθέσεων των μαθημάτων Πληροφορικής”
  1. Έλεος.

    Δεν έχω κάτι άλλο να πω, είναι που είναι μ*λ*κες εκεί στο υπουργείο, τα κάνουν ακόμη χειρότερα, απλά επιβεβαιώνοντας όλους όσους τους θάβουν! Συγχαρητήρια…

    ECDL, ε;; “Κάποιος” έκλεισε “περίεργες” συμφωνίες με την M$… Και από ότι φαίνεται όχι μόνο για την παροχή λογισμικού…

    Έλεος…

  2. Ε, μα είναι δυνατόν;;;;;

    Πάντως το ελληνικό δημόσιο (τα μεγάλα κεφάλια εννοώ) νομίζει πως υπολογιστής = windows.
    Με αυτή τη λογική, τους δικαιολογώ για οποιαδήποτε απόφαση κι αν πάρουν!!

    Αν νομίζουν ότι κάποιος που έχει κάποιο δίπλωμα ECDL (πέρα από τις όποιες “σκοπιμότητες”) στην κατοχή του ξέρει από υπολογιστές, αν θα γνωρίσουν κανά προγραμματιστή θα τον περάσουν για Άινστάιν!! Και με τα μυαλά που έχουν, πάλι καλά!!!!!

  3. @ #FNS$
    Σύμφωνα με το υπουργείο όποιος έχει πιστοποίηση στην πληροφορική (ECDL ή κάποια άλλη) όχι απλά ξέρει από υπολογιστές, αλλά μπορεί να διδάξει κιόλας!!! Όπως δηλαδή μπορεί και ένας απόφοιτος Πληροφορικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με λίγα λόγια εξισώνονται τα πάντα…
    @ ginko
    Ευχαριστώ για τα links ξα. Δυστυχώς δεν παρακολουθούσα το troktiko από αρχές Οκτωβρίου και δεν τα είχα υπόψη μου τα posts. Σήμερα τους έστειλα και e-mail σχετικά με την προσφυγή, ίσως να το δημοσιεύσουν.
    P.S. Tο comment σου το κράτησε για moderation το akismet μάλλον γιατί είχε πολλά links 😉

  4. Λοιπόν το καλύτερο post σου εδώ και πολύ καιρό. “Πονάει” το συγκεκριμένο θέμα και όπως και εσύ (λόγω θέσης) εχώ δει πολλά τέτοια “περίεργα” στην πράξη. Πάντως εγώ θεωρώ ότι κυρίως (αλλά όχι μόνο) το Β είναι αυτό που έχουν στο μυαλό τους τα %&$@$%&@ του σκατό-ΥΠΕΠΘ. Αν θυμάσαι και με το πρόγραμμα goneis.gr είχε δημιουργηθεί ένα θέμα γιατί έβαζε το ΥΠΕΠΘ, με εγκύκλιο παρακαλώ, τους καθηγητές Πληροφορικής των δημοσιών σχολείων να μοιράζουν αιτήσεις για πρόγραμμα που τρέχει ιδιώτης! Δεν φτάνει που το 90% των καθηγητών στα αστικά κέντρα είναι ντεμέκ καθηγητές Πληροφορικής (και να ασχολούνταν με το ρημάδι το αντικείμενο, όπως δυστυχώς πολλοί λίγοι κάνουν, ας πάει στο καλό, οι περισσότεροι όμως είναι ΑΣΧΕΤΟΙ, ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ και δυσφημούν τον κλάδο), δηλαδή άλλες ειδικότητες που διορίστηκαν ως τέτοιοι, δίνουν τώρα και τα μαθήματα σε όσους έχουν πάρει έστω αυτή την ψευτο-πιστοποίηση του Υπουργείου ή το ECDL (εδω είναι για να γελάς). Παίρνουν και το επίδομα Πληροφορικής, αυτή είναι η πλάκα. Αλλά όταν στην αρχή της χρονιάς, στο Σύλλογο του σχολείου, πέφτουν τα θέματα “Έπαφος”, “Νέστωρας” , “Σχολικό Πρόγραμμα” το 90% σηκώνει τα χέρια ψηλά “Α, εγώ δεν ξέρω, αυτό θέλει Η/Υ” (δεν υπερβάλλω και το ξέρεις). Γμτ, συγχύστηκα βραδιάτικα…

  5. @Nasos
    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Παρόλο που το έγγραφο μιλάει για δεύτερες αναθέσεις δεν θα πρέπει να μας εφησυχάζει γιατί μπορεί να αποτελέσει το πάτημα είτε για να μην δίνονται οργανικές πληροφορικής στα σχολεία είτε για να μην καλύπτονται τα κενά των συναδέλφων πληροφορικών (σε άδειες ή αποσπάσεις) ώστε να συμπληρώνουν ωράριο οι “παλιότεροι” συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων (κάτοχοι πιστοποίησης φυσικά). Φαντάσου να υπάρχουν κενά πληροφορικής σε σχολεία και να μην καλύπτονται με προσωρινές τοποθετήσεις με την επίσημη δικαιολογία ότι υπάρχουν συνάδελφοι (εντός σχολείου) που μπορούν να τα αναλάβουν (σε δεύτερη ανάθεση βέβαια αλλά μπορούν να τα αναλάβουν!!!!). Στην τελική όλοι (οι εκπαιδευτικοί) γνωρίζουμε πάνω κάτω πως δημιουργούνται και δίνονται οργανικές ή πως καλύπτονται αυτές σε περίπτωση απουσίας…
    Όσον αφορά το τελευταίο σου σχόλιο περί εξωδιδακτικών αναθέσεων (και γραμματειακής υποστήριξης γενικότερα) δεν θα προσθέσω τίποτα περισσότερα σε όσα γράφεις. Απλά επιβεβαιώνω και εγώ ότι δεν υπάρχει η παραμικρή υπερβολή σ’αυτά…

  6. Επίσης κάτι άλλο που πιθανόν να ισχύει, κατά τη γνώμη μου αλλά βάσει κάποιων πραγμάτων που έχω δει τα τελευταία χρόνια, είναι ότι, μπορεί αν πρόκειται για ιδιώτες το Υπουργείο να τα χώνει, αλλά αν είναι για δικές του υποθέσεις, πάει συνεχώς να τη βγάλει στη φθήνια. Αντί να προσλάβει (είτε σαν μόνιμους ή έστω σαν αναπληρωτές) καθηγητές Πληροφορικής για να καλύψει τα κενά, κάνει αλχημείες για να καλύψει τα κενά. Αφού οι υπάρχοντες καθηγητές δεν φτάνουν (και που να φτάσουν αφού ο καθένας έχει ένα σωρό εξωδιδακτικές αναθέσεις, χώρια τη νέα μόδα με την “υποστήριξη” γραφείων, συμβούλων και λοιπών παρατρεχάμενων), φτάνει να υποτιμάει την ίδια την ειδικότητα και τα μαθήματα της, και βουλώνει τις τρύπες κυριολεκτικά με όποιον βρεί. Άν στην πορεία του “βουλώματος” κονομήσει και κανένας “ιδιώτης” ακόμα καλύτερα…

  7. Εμένα πάλι με προβληματίζει και το γεγονός ότι δεν αναφέρει όλες τις ειδικότητες αλλά μόνο ΠΕ09, ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17 και ΠΕ18. Γιατί δεν συμπεριέλαβαν τις κατεξοχήν “θετικές” ειδικότητες (ΠΕ03, ΠΕ04); Η μόνη απάντηση που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι οι ειδικότητες αυτές (ΠΕ09, ΠΕ12, ΠΕ14 – ειδικά οι γεωπόνοι, δασολόγοι, ΠΕ17 και ΠΕ18) περισσεύουν από παντού… Ειδικά για ΠΕ09 που φέτος έχω εμπειρία από πρώτο χέρι η κατάσταση είναι τραγική…

  8. Αχ, ΠΕ09… Τι μου θύμησες τώρα… Παλιές, καλές, Π.Μ. εποχές… Άσχετο, εσύ σήμερα κάπου αλλού δεν θα έπρεπε να βρίσκεσαι;

Γράψτε απάντηση στο ale3andro Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.