Στο γυρισμό για το σπίτι, μετά την δουλειά, έκανα μια στάση για να πάρω ένα ψωμί. Εκεί διαπίστωσα το εξής συναρπαστικό : το ίδιο ψωμί (350 γρ.) το οποίο αγόραζα τον Ιούλιο (λίγο πριν φύγω για διακοπές) 50 λεπτά σήμερα είχε 70!!!! Μα είναι δυνατόν; Ούτε καν σταδιακά… Με την μία 40% πάνω… Νομίζω ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν σέβονται την πελατεία τους. Μπορεί το κόστος παρασκευής να έχει ανέβει και για αυτούς, αλλά 40% πάνω σε ένα βράδυ; Η πωλήτρια φυσικά δεν μπορούσε να δώσει μια ικανοποιητική απάντηση για την αύξηση, αλλά στην τελική ήταν απλά μια πωλήτρια…

Δεν έχω καμμιά αμφιβολία οτι αυτό το γεγονός δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου στο θέμα ακρίβειας. Τα πράγματα στα super market είναι πολύ χειρότερα αλλά τα πολλά προϊόντα που βλέπουμε και αγοράζουμε σε ένα super market είναι πολύ πιο δύσκολο να τα παρακολουθούμε και να καταγράφουμε τις διαφορές τους… Προσωπικά αισθάνομαι τελείως απροστάτευτος απέναντι στο εκάστοτε κύμα ακρίβειας. Είμαστε τελείως ανοργάνωτοι ως καταναλωτές. Πριν απο μερικές μέρες πήρα ένα e-mail που με καλούσε την Δευτέρα 3/9 να μην ξοδέψω ούτε ένα ευρώ για να βοηθήσω και εγώ για να σταλεί ένα μήνυμα κατά της ακρίβειας. Μπορεί να ακούγεται οτι αυτή η κίνηση είναι κάτι αλλά το να γίνεται μια προσπάθεια να οργανωθεί και να υλοποιηθεί μέσω chain letters είναι μια σπασμωδική κίνηση που φανερώνει την έλλειψη οργάνωσης μας ως καταναλωτές. Δεν πιστεύω ή δεν θέλω να πιστεύω ότι αν υπήρχαν μεγάλες και δυνατές καταναλωτικές οργανώσεις θα επικρατούσε αυτή η κατάσταση στην αγορά. Οι θεσμοί υπάρχουν (βλέπε ΙΝΚΑ) αλλά δυστυχώς δεν συμμετέχουμε.

Απο την άλλη μεριά το κράτος δεν κάνει και αυτό απολύτως τίποτα για να μας προστατέψει. Είναι περισσότερο απο εμφανές ότι ο ανταγωνισμός και η ελεύθερη διαμόρφωση των τιμών παρόλο που είναι καλά στην θεωρία, στην πράξη (στην Ελλάδα τουλάχιστον) δεν λειτουργούν (π.χ. καρτέλ γαλακτοβιομηχανιών). Το κράτος αρνείται να επέμβει για να μην παρεμποδίσει την λειτουργία της ελεύθερης αγοράς και το μάρμαρο πληρώνουν οι καταναλωτές που γίνονται έρμαιο των μεγάλων βιομηχανιών (τροφίμων στην συγκεκριμένη περίπτωση).

Στη μετά ευρώ εποχή γίνονται συνέχεια αυξήσεις στα πάντα εκτός απο τους μισθούς. Είναι πραγματικός άθλος να (προσπαθεί να) ζει κάποιος σήμερα με τον βασικό μισθό των 600 και κάτι ευρώ τον μήνα. Το πιο απογοητευτικό όλων είναι οτι οι εκλογές πλησιάζουν και όλα μα όλα τα κόμματα είναι ίδια (με τη μόνη διαφορά ίσως ένα πρόχειρο προεκλογικό λουστράρισμα). Μόνο εγώ δεν βλέπω καμμιά ελπίδα για αλλαγή;

Από ale3andro

4 σκέψη για το “Θα πούμε το ψωμί ψωμάκι…”
  1. έπεσες και σε άνθρωπο της δουλειάς…
    για το ψωμί έχεις δίκιο, αλλά νομίζω ότι οι περισσότεροι φούρνοι του πουλόύσαν ήδη με 0.60.. για την ακρίβεια το ψωμί είναι ελεύθερο σαν τιμή, αυτό που ακόμα “μετράει” είναι το βάρος του, που είτε πρέπει να είναι 0.5/1kg/1.5 κλπ. είτε “αρτοπαρασκεύασμα” 350gr. Και να πω την αλήθεια με εξέπληξε που ήξερες τα γραμμάρια… σχεδόν όλοι τα αγνοούν… άλλη κομπίνα αυτή…
    γενικά, για τους φούρνους, από όσα ξέρω και έχω ρωτήσει, δεν περιμένουν να βγάλουν απο το ψωμί, θα το είχαν κλείσει… βγάζουν από όλα τα άλλα που πουλάνε…
    πήγαινε να συγκρίνεις πόσο έχει το ψωμί στο σ/μ που είναι και …κατεψυγμένο…
    Άστα…
    Τα υπόλοιπα τα παίρνω απο το τέλος
    δυστυχώς δεν υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός, και το γάλα που αναφέρεις είναι απλά η κορφούλα… το κράτος όμως δεν επιβάλλει πια τιμές, είναι ελεύθερες εκτός από οπωρολαχανικά, παιδικές τροφές και πατάτες, τα οποία είναι διατιμημένα…
    οι καταναλωτικές οργανώσεις είναι ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ από ΕΕ και το κράτος γιατί πρέπει να υπάρχουν… αν σου λέει κάτι αυτό.. και ειδικά στην Ελλάδα κάτι τέτοια τα εκμεταλλευόμαστε…
    τέλος, το πιο σωστό που γράφεις είναι ότι εμείς δεν είμαστε καταναλωτές, π.χ. πόσοι γνωρίζουν ότι τα καρτελάκια των σ/μ πρέπει να γράφεται:
    -το κλάσμα τιμής/ποσότητα… κάτι που δείχνει αμέσως σε μια σύγκριση ποιο είναι το πιο φθηνό προϊόν…
    -η ημερομηνία της προηγούμενης ανατίμησης… έτσι γνωρίζεις πότε ανατιμήθηκε τελευταία φορά η τιμή ενός προϊόντος…
    εάν γίνουμε σωστοί καταναλωτές μεταξύ προϊόντων και σ/μ ίσως να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός καθώς τουλάχιστον στον τομέαν αυτόν υπάρχουν 10-20 αλυσίδες και δεν είναι σαν την κινητή τηλεφωνία που είναι 3.5 εταιρείες και εκ των πραγμάτων έχουμε μονοπωλιακό ανταγωνισμό

  2. Δεν μπορώ να καταλάβω την διαφορά μεταξύ “αρτοπαρασκευάσματος” και ψωμιού. Μιας και είσαι άνθρωπος της δουλειάς ίσως μπορείς να μου το εξηγήσεις. Όσον αφορά τα καρτελάκια στα super market το μόνο που έχω δει είναι το κλάσμα τιμής / ποσότητας και αυτό μόνο σε μια συγκεκριμένη αλυσίδα. Για ημερομηνία προηγούμενης ανατίμησης ούτε λόγος φυσικά…
    Συμφωνώ μαζί σου ότι η αλλαγή μπορεί να έρθει μόνο απο σωστά ενημερωμένους καταναλωτές.

  3. sorry που άργησα τόσο πολύ, σήμερα λόγω μιας υπόθεσης σε θυμηθηκα!
    ο νόμος και ότι μπορει να καταλάβει ανθρώπινος νους που κατοικεί σ’ αυτή τη χώρα είναι εδώ
    ελπίζω να λύσει τις απορίες σου!

  4. Σε ευχαριστώ για το link. Όσο μπόρεσα να το παρακολουθήσω ήταν διαφωτιστικό. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι ΟΛΑ τα αρτοποιεία από τα οποία έχω πάρει ψωμί είναι παράτυπα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο…

Γράψτε απάντηση στο georgios Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.