Φέτος έχω την χαρά να συμμετέχω για δεύτερη χρονιά στην Οργανωτική Επιτροπή του Φεστιβάλ “Εκπαιδευτική Ρομποτική & Τεχνολογία: Προωθώντας την καινοτομία 2025” που θα γίνει στα Γιαννιτσά στις 5,6 και 7 Μαρτίου 2025.
Σε ότι αφορά τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα πραγματοποιηθεί μια “εμπειρία” γνωριμίας με το κιτ S1 η οποία, σε αντίθεση με την περσινή χρονιά, θα είναι καθαρά προγραμματιστικού χαρακτήρα. Δηλαδή οι συνδεσμολογίες θα είναι έτοιμες, τα συνοδευτικά Mind+ σενάρια θα είναι είτε ημιτελή είτε πλήρη και οι μαθητές – επισκέπτες θα καλούνται να κάνουν μικρές ή μεγαλύτερες αλλαγές στα σενάρια (όχι στις συνδεσμολογίες) ώστε να τα κάνουν να λειτουργούν σύμφωνα με τις ζητούμενες προδιαγραφές. Ο βαθμός δυσκολίας θα είναι σε κάθε περίπτωση μικρός λόγω της μικρής εξοικείωσης των μαθητών με το κιτ S1.
Παρακάτω υπάρχει μια ενδεικτική λίστα δοκιμασιών που θα περιλαμβάνει η δράση:
(*) αλλαγή χρονισμού σε ένα led που αναβοσβήνει ανά 1 δευτερόλεπτο
(*) δοκιμασία μαύρου κουτιού με ένα led. Το hub του S1 είναι μέσα σε ένα μαύρο κουτί και ο μαθητής καλείται να βρει (κάνοντας συνεχόμενες δοκιμές) σε ποια θύρα έχουμε συνδέσει το led ώστε να το ενεργοποιήσει.
(*) χρονισμός τριπλού led (φαναριού) ώστε να ανάβει κόκκινο – πορτοκαλί – πράσινο σε συγκεκριμένους χρόνους
(*) δοκιμασία μαύρου κουτιού με ένα τριπλό led (φανάρι). Το hub του S1 είναι μέσα σε ένα μαύρο κουτί και ο μαθητής καλείται να βρει (κάνοντας συνεχόμενες δοκιμές) σε ποια θύρα έχουμε συνδέσει το καθένα από τα κόκκινο-πορτοκαλί-πράσινο led ώστε να κάνει το φανάρι να λειτουργεί.
Βοηθώντας στη συγγραφή της πρόσκλησης της παραπάνω δράσης, με την οποία (δράση) ασχολούνται κατά κύριο λόγο Πληροφορικοί (αν και κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να ασχολούνται μόνο αυτοί), σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να ετοιμάσω και ένα ενδεικτικό φύλλο εργασίας με τίτλο “Το πρώτο σενάριο με το S1“. Αυτό το φύλλο εργασίας δεν ακολουθεί κάποιο από τα πρότυπα συγγραφής φύλλων εργασίας, είναι ανεπίσημο. Αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο ξεκινώ με το κιτ S1 στις τάξεις που διδάσκω. Απαραίτητη προϋπόθεση σε κάθε περίπτωση η εξοικείωση των μαθητών με το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού με πλακίδια (τύπου Scratch / Mind+). Το φύλλο εργασίας συνοδεύει και ένα φυλλάδιο με Σημειώσεις Εκπαιδευτικού, το οποίο περιέχει μερικές πρακτικές συμβουλές από εκπαιδευτικό σε εκπαιδευτικό για την όσο το δυνατόν περισσότερο επιτυχημένη εφαρμογή στην τάξη.