Φέτος, για πρώτη φορά μετά από 3 χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διδάσκω σε σχολείο με φορητό εργαστήριο Η/Υ. Φυσικά στο εν λόγω σχολείο δεν υπήρχαν ούτε υπολογιστές ούτε αίθουσα υπολογιστών τα προηγούμενα χρόνια. Η αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων ήταν μια ευκαιρία να μπει μπροστά ο Σύλλογος Γονέων (αλήθεια ποιός άλλος θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει κάτι τέτοιο;), να αγοραστούν laptops και ένα φορητό ερμάριο.
Αυτή τη βδομάδα έκανα τα πρώτα plugged μαθήματα (άργησε η παράδοση των laptops). Οι πρώτες εντυπώσεις:
(1) Ασφάλεια πάνω απ’ όλα! Χρειάζεται εξαιρετικά μεγάλη προσοχή γιατί οι μπαλαντέζες και τα πολύπριζα “τρέχουν” ανάμεσα στα θρανία των μικρών μαθητών. Ήδη έχω ζητήσει αλλαγή των φθηνών πολύπριζων που υπήρχαν με αντίστοιχα ασφαλείας. Όλα τα πολύπριζα παίρνουν ρεύμα από μια μεγάλη μπαλαντέζα η οποία μπαίνει στην πρίζα αυστηρά τελευταία (αφού έχουν ήδη συνδεθεί τροφοδοτικά, πολύπριζα κλπ) και μόνο από εμένα. Ακόμη και έτσι όμως θέλει μεγάλη προσοχή!
(2) Το στήσε – μάζεψε κάθε ώρα είναι όσο επώδυνο και βαρετό ακούγεται (8 laptops για τους μαθητές + 1 το δικό μου), χώρια ότι χάνεται πολύς χρόνος. Με τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, πιστεύω ότι μπορούμε να δουλέψουμε στο στήσιμο – ξεστήσιμο αλλά με πρώτη και δευτέρα τάξη πολύ δύσκολο. Οπότε εκεί μάλλον εγώ πρέπει να αναλάβω ολοκληρωτικά.
(3) Χρησιμοποιώ wifi για δημιουργία δικτύου. Ένα παλιό router της Wind (από παλιά σύνδεση internet) παίζει το ρόλο του Access Point ενώ έχω απενεργοποιήσει και το DHCP server του ώστε οι clients να παίρνουν IP απευθείας από router του ΠΣΔ είτε να ρυθμίζω εγώ στατικές IP (όπως και κάνω για να δουλεύει καλύτερα και το epoptes και το lab_organizr). Με 8+1 wireless clients το router της Wind (ZTE ZXV10 H108L) με κρέμασε 2 φορές σε 2 διαφορετικές ώρες. Ξαφνικά όλοι οι clients βρέθηκαν εκτός wifi και ήταν αδύνατη για λίγα λεπτά η επανασύνδεση τους. Όσοι διδάσκουν ή έχουν διδάξει ΤΠΕ σε Δημοτικό, καταλαβαίνουν πολύ καλά για το επίπεδο διδακτικού θορύβου που κάτι τέτοιο προκαλεί! Αλλά ακόμη και όσο λειτουργούσε καλά το wifi, στο epoptes σε λειτουργία επίδειξης οθόνης, η ανανέωση οθόνης αργούσε αρκετά (να σημειώσω εδώ ότι σε σταθερό εργαστήριο ΗΥ με 13 σταθμούς εργασίας – στο άλλο σχολείο που διδάσκω – και ενσύρματες συνδέσεις σε 100άρι switch, η λειτουργία επίδειξης οθόνης του epoptes λειτουργεί απροβλημάτιστα). Φυσικά δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ασύρματης – ενσύρματης σύνδεσης, αλλά δεν περίμενα τόσο κακές επιδόσεις με 8+1 wireless clients. Μάλλον θα δοκιμάσω να αλλάξω router, πριν καταφύγω στην έσχατη λύση των καλωδίων που είναι δύσκολη από πολλές πλευρές
(4) Το επίπεδο εξοικείωσης μαθητών με τους ΗΥ σε σχολείο που δεν ήταν μέχρι πρότινος ΕΑΕΠ είναι εμφανέστατα χαμηλότερο, κάτι που άλλωστε ήταν αναμενόμενο. Φαντάζομαι ότι οι καθηγητές Πληροφορικής στα Γυμνασία κυρίως, μπορούν να το επιβεβαιώσουν. Είναι πολύ θετικό που το μάθημα των ΤΠΕ μπήκε στο αναλυτικό πρόγραμμα όλων των Δημοτικών Σχολείων της χώρας.