Εδώ και μερικές μέρες έχει ξεκινήσει το καινούργιο εξάμηνο στα ΙΕΚ και μαζί με αυτό, στο γενικότερο κλίμα της εποχής για μείωση του λειτουργικού κόστους (κάτι στο οποίο θέλω να πιστεύω ότι όλοι είμαστε σύμφωνοι – έστω και σε διαφορετικό βαθμό), γίνεται μια προσπάθεια να μην αναγνωριστούν μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών των εκπαιδευτών με την αιτιολογία ότι δεν είναι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων.
Και ενώ η όλη ιστορία φαντάζει με μια πρώτη ματιά θεμιτή (γιατί θα έπρεπε άλλωστε ο ΟΕΕΚ να πληρώνει μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών εκπαιδευτών του που δεν έχουν συνάφεια με τα μαθήματα τα οποία διδάσκουν) γίνεται, κατά την άποψη μου, πολύ πρόχειρα. Στην δικιά μου περίπτωση υπήρξε μια κλήση από το Οικονομικό τμήμα του ΙΕΚ Τριανδρίας όπου απλά μου ανακοίνωσαν ότι για τη νέα μου σύμβαση δεν θα αναγνωριστεί το μεταπτυχιακό μου (στο προηγούμενο εξάμηνο είχε αναγνωριστεί κανονικά).
Αποφάσισα να ψάξω λίγο παραπάνω το θέμα και μετά από συζήτηση με την διευθύντρια του ΙΕΚ κατέληξα στα παρακάτω:
- Η πίεση για την μη αναγνώριση των μεταπτυχιακών ξεκινάει από το Ελέγκτικό Συνέδριο (υπηρεσία του Υπ. Δικαιοσύνης).
- Δεν υπάρχει κάποια οδηγία ή πίνακας που να ορίζει ποια μεταπτυχιακά είναι σχετικά με ποιά μαθήματα με αποτέλεσμα η ερμηνεία να γίνεται ξεχωριστά για κάθε ΙΕΚ της Ελλάδας από την διεύθυνση του. Για παράδειγμα το μεταπτυχιακό στην “Πολιτισμική Πληροφορική“, που παρακολούθησα, δεν θεωρείται συναφές με το μάθημα “Διαθεματική Εργασία” της ειδικότητας των Τεχνικών Εφαρμογών Πληροφορικής αλλά θεωρείται συναφές με το μάθημα “Πληροφορική ΙΙΙ” της ειδικότητας των Ιατρικών Επισκεπτών… Και το ακόμη καλύτερο είναι ότι αυτή είναι η ερμηνεία που έδωσε η διεύθυνση του ΙΕΚ Τριανδρίας… Το ΙΕΚ Μυτιλήνης (για παράδειγμα) θα μπορούσε να το ερμηνεύσει διαφορετικά και να το θεωρήσει συναφές!
- Η κρίση για την συνάφεια γίνεται αποκλειστικά με βάση τον τίτλο του κάθε μεταπτυχιακού και δεν έχει καμμιά σχέση με το περιεχόμενο των μαθημάτων του (δεν μας ζητήθηκε ποτέ μια αναλυτική βαθμολογία ή το πρόγραμμα σπουδών των μεταπτυχιακών μας).
- Το θέμα έχει και μια άλλη προέκταση. Αν αυτό γίνει δεκτό σήμερα δημιουργείται αυτόματα και ένα προηγούμενο για όλα τα επόμενα ΙΕΚ που πιθανόν να απασχοληθεί ένας εκπαιδευτής στο μέλλον.
- Τέλος με δεδομένο οτι δεν υπάρχει κάποια επίσημη οδηγία ή πίνακας συναφειών (όπως έγραψα και παραπάνω) δεν μπορεί να ξέρει ένας εκπαιδευτής εκ των προτέρων για ποιά μαθήματα θα αναγνωριστεί το μεταπτυχιακό του ώστε να συμπληρώσει κατάλληλα την αίτηση του για επιλογή μαθημάτων. Με λίγα λόγια το αν θα αναγνωριστεί ή όχι το μεταπτυχιακό του αφήνεται για έκπληξη!!
Κλείνοντας θέλω να αναφέρω για άλλη μια φορά ότι η ένσταση μου δεν αφορά στην πρόθεση του ΟΕΕΚ να μην αναγνωρίσει κάποια μεταπτυχιακά, αλλά στην διαδικασία με την οποία επιχειρείται να γίνει αυτό. Μια διαδικασία η οποία είναι πρόχειρη και χωρίς την παραμικρή τεκμηρίωση, με αποτέλεσμα να μην είναι σίγουροι ούτε καν οι Διευθυντές των ΙΕΚ για την σωστή εφαρμογή της και να προχωρούν σε προληπτικές μη αναγνωρίσεις μεταπτυχιακών ώστε να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο σε περίπτωση ελέγχου. Δυστυχώς όμως δεν δίνεται κανένα περιθώριο αντίδρασης στους εκπαιδευτές να αμφισβητήσουν ή να καταθέσουν κάποια ένσταση επί της απόφασης της διεύθυνσης του ΙΕΚ (με δεδομένο ότι η εναλλακτική τους είναι να μην αποδεχτούν την σύμβαση και να αποχωρήσουν)…
Τι να πω ρε ξα. Γενικώς η διαδικασία επιλογής προσωπικού σε πάρα πολλά πράγματα στην Ελλάδα μπάζει. Ποιος επιλέγει, με τι κριτήρια, ποιος επιλέχτηκε και γιατί, μπορώ να κάνω ένσταση ή όχι, τι γίνεται η τύχη όσων κόβονται μετά την ένσταση (έχω ακούσει γαργαλιστικές ιστορίες πάνω σε αυτό, αλήθεια ή ψέματα who knows), τι λεφτά παίρνεις, πότε τα πληρώνεσαι, etc.
Κατά τα άλλα προμοδοτούμε με μόρια τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά αλλά δεν θέλουμε ούτε να τα πληρώσουμε αλλά ούτε να τα χρησιμοποιήσουμε (παλιός, καινούριος, διαδικασίες εξέλιξης, κρίσης κλπ).
Προσωπικά το παραπάνω θα το έκανα σχόλιο στο blog του Πανάρετου. Επί της διαδικασίας you have a point here.
Μια ακόμη τυπική ελληνική ιστορία ξα… Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Όσο για τον Πανάρετο, ίσως βρεθεί εκτός κυβέρνησης πριν προλάβει να διαβάσει το σχόλιο μου 😉
Ελπίζω όχι, γιατί ανεξαρτήτως κυβέρνησης είναι χρήσιμα τα άτομα τα οποία εκφράζουν τη γνώμη τους με τεκμηρίωση. Λάθος ή όχι δεν με πολυενδιαφέρει. Τα επιχείρηματα όμως do.
Ρε ξα, πόσες ακόμα Ελληνικές ιστορίες?
Όσες αντέξουμε ξα, όσες αντέξουμε 🙂
Η αλήθεια είναι ότι όντως έχουν ζορίσει τα πράγματα με τους ελέγχους από το Ελεγκτικό Συνέδριο κι αυτό γιατί έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα “περίεργων” αναθέσεων σε σημείο να υπάρχει εισήγηση να μην πληρωθούν εκπαιδευτές που έχουν ήδη διδάξει (και εκ των υστέρων ανακαλύπτεται ότι δεν έπρεπε καν να τους ανατεθεί το μάθημα).
Εγώ ήρθα πρόσφατα αντιμέτωπος με -αντίστοιχα αυθαίρετη κατά την άποψή μου- πάγια (από ότι μαθαίνω) τακτική για αυτόματη “προτίμηση” υπεύθυνων εργαστηρίων (σε ΣΕΚ) ακόμη κι αν δεν είναι συγγενούς ειδικότητας (ώστε να “επιτρέπουν” την παραχώρηση των εργαστηρίων “τους” στα ΙΕΚ!).
Νομίζω θα ήταν όντως σωστή πρακτική να είχαν αναφερθεί τα παραπάνω στην αντίστοιχη κουβέντα στα πλαίσια της διαβούλευσης για τη ΔΒΜ. Τώρα που αυτή έχει “κλείσει” πρέπει να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι (ανάμεσά τους και το blog του Υφυπουργού – που όμως είναι αναρμόδιος για θέματα μεταδευτεροβάθμιας και ΔΒΜ γενικότερα).
Στην ΕΜηΠΕΕ (www.computer-engineers.gr) ήδη συζητείται το θέμα. Ενδιαφέρεσαι για συμμετοχή στη σύνταξη του αντίστοιχου εγγράφου/παρέμβασης;
Φυσικά και με ενδιαφέρει να συμμετάσχω σε κάποια σχετική ομάδα εργασίας.
Θα επικοινωνήσω μαζί για λεπτομέρειες
Ενδιαφέρον έχει επίσης και το θέμα (thread) που “άνοιξε” εδώ: http://www.gurforum.org/2010/03/01/%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%83%ce%b7/
Δεν ξέρω πώς μου διέφυγε παλιότερα αλλά θέλει μια διόρθωση η ανάρτηση στο τμήμα που αφορά το “Ελεγκτικό Συμβούλιο”. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Ο έλεγχος των συμβάσεων έχει “διαταχθεί” από το Ελεγκτικό Συνέδριο (δεν ανήκει στον ΟΕΕΚ – είναι Υπηρεσία του Υπ. Δικαιοσύνης), ο ρόλος του οποίου είναι ο -προληπτικός τις περισσότερες φορές- έλεγχος όλων των δαπανών (ως προς τη νομιμότητα κι όχι τη σκοπιμότητά τους, όπως -προσπαθώ- να πω εδώ: http://pgaval.wordpress.com/2009/10/12/e-gov-payments/)..
Ευχαριστώ Πέτρο,
έκανα την διόρθωση στο αρχικό post.
[…] ” Εδώ και μερικές μέρες έχει ξεκινήσει το καινούργιο εξάμηνο στα ΙΕΚ και μαζί με αυτό, στο γενικότερο κλίμα της εποχής για μείωση του λειτουργικού κόστους γίνεται μια προσπάθεια να μην αναγνωριστούν μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών των εκπαιδευτών με την αιτιολογία ότι δεν είναι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων.” Δείτε το υπόλοιπο εδώ… […]