1 Φεβρουαρίου 1998 – 20 χρόνια πριν(!)

Φεβρουάριος 1st, 2018 No comments

Φοιτητής ακόμη, ήμουν μέσα στο Παλέ και στον ημιτελικό και στον τελικό. Μοναδικές αθλητικές εμπειρίες που σε «δένουν» με την ομάδα σου.

Δεν ξέρω πως στο καλό θα καταφέρουν να δεθούν τα παιδιά μου με μια ομάδα που έχει σταματήσει να μας δίνει έστω και αυτές τις μικρές χαρές τελευταία….

Categories: αθλητισμός, άρης Tags:

Στα σκαριά η διοργάνωση Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Ιανουάριος 22nd, 2018 No comments

Μια ευχάριστη έκπληξη από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ. Προεργασία για διοργάνωση διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών! Θέλω να πιστεύω ότι όταν με το καλό διοργανωθεί, θα τον επιλέξουν πολλοί «προπονητές» μαθητικών ομάδων έναντι του αντίστοιχου της WRO Hellas. Προσωπικά, σίγουρα θα τον προτιμήσω σίγουρα.

Παραθέτω την σχετική πρόσκληση:

Μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας από την Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση με την υποστήριξη του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, σχεδιάζουν να διοργανώσουν το 1ο Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής ανοιχτών τεχνολογιών και καλούν όσους ερευνητές, ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς ασχολούνται ενεργά με το ανοιχτό hardware και την ρομποτική, να δηλώσουν συμμετοχή (μέχρι τις 31/01/2018) στην επιστημονική – οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού.

Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα και οι ανοιχτές τεχνολογίες δεν αλλάζουν μόνο τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τον κόσμο, αλλάζει και τον τρόπο που ο κόσμος αλληλεπιδρά μαζί μας. Η ρομποτική παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στον κόσμο μας και οι ανοιχτές τεχνολογίες αποτελούν ένα από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης της. Οι ανοικτές τεχνολογίες συμβάλουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της πρωτοβουλίας και της δημιουργικότητας. Συμβάλουν στη προσαρμογή των ανθρώπων όλων των ηλικιών, σε μια εποχή γρήγορων ψηφιακών αλλαγών, αξιοποιώντας καλύτερα την ψηφιακή τεχνολογία για τη διδασκαλία, τη μάθηση, ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη ζωή και την εργασία σε μια εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού · και τη βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω καλύτερης ανάλυσης δεδομένων και πρόβλεψης, προοπτικές που τονίζονται ιδιαίτερα στο τελευταίο σχέδιο δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη ψηφιακή εκπαίδευση το οποίο περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες της στη προσπάθεια για προσαρμογή στα συνεχώς μεταβαλλόμενα ψηφιακά δεδομένα.

Στόχος του διαγωνισμού είναι να αναδείξει έργα ρομποτικής των οποίων τεχνικός σχεδιασμός, τα σχηματικά διαγράμματα, και ο πηγαίος κώδικας δημοσιεύονται υπό ένα μοντέλο λογισμικού ανοιχτού κώδικα.

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν ομάδες από πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, σχολεία όλων των βαθμίδων καθώς ομάδες από makers-hackers όλων των ηλικιών με έργα και εφαρμογές για ερευνητική-εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Για να εκδηλώσετε ενδιαφέρον στις επιτροπές του Διαγωνισμού συμπληρώστε αυτή την φόρμα μέχρι τις 31/01/2018


Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ
www.eellak.gr
Τηλ: 210 7474 271
Fax: 210 7474 490

Επαυξημένη πραγματικότητα (AR) στο βιβλίο Γεωγραφίας της ΣΤ’ τάξης!

Ιανουάριος 17th, 2018 2 Σχόλια

Να που γίνονται πράγματα ακόμη και σε δύσκολες εποχές (συνηθώς από ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως αυτό το έργο). Περισσότερα στη σελίδα του δημιουργού της εφαρμογής.

SchoolAR – Γεωγραφία ΣΤ’ Δημοτικού.
Τώρα και οι μαθητές του δημοτικού σχολείου έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν την εμπειρία της Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η νέα έκδοση του SchoolAR θα σας ταξιδέψει στο ηλιακό μας σύστημα. Παρατηρήστε τους πλανήτες και απολαύστε την περιστροφή τους γύρω από τον ήλιο, παρακολουθήστε ενημερωτικά βίντεο για το σχήμα της γης, τις γεωγραφικές συντεταγμένες και τέλος μπορείτε να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας απαντώντας σε διάφορα κουίζ. Η συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί με το βιβλίο Γεωγραφίας της ΣΤ Δημοτικού και φυσικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Για όσους δεν έχουν το βιβλίο αλλά θέλουν να την χρησιμοποιήσουν εστιάζοντας το κινητό στην οθόνη του υπολογιστή, υπάρχει [αυτός ο σύνδεσμός] με την ψηφιακή μορφή του βιβλίου. Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και προγραμματίστηκε από μένα σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ρόδου, ‘Media Pedagogy Research Group’. Είναι διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android: [εδώ]

Υπάρχει αντίστοιχη δουλειά, από την ίδιο δημιουργό, και για το βιβλίο Πληροφορικής του Γυμνασίου.

Meltdown & Spectre vs Debian 9 σε AMD FX(tm)-4300 Quad-Core Processor

Ιανουάριος 14th, 2018 No comments

Εκτεθιμένος σε Spectre (variants 1 και 2), ασφαλής από Meltdown (κατά δήλωση της AMD).

Διευκρίνηση: Το Debian 9 είναι πλήρως ενημερωμένο (14/01/2018) με τα τελευταία updates. Εν αναμονή νεότερων updates όχι από το Debian αλλά από την AMD, αν έχω καταλάβει καλά…

Για το script διάβασα [Πηγή]

Categories: Computing, Debian, Linux, Γενικά Tags:

Οπτική δασκάλου vs οπτική μαθητή

Οκτώβριος 31st, 2017 No comments

Είναι πραγματικά τόσο διαφορετική η οπτική του δασκάλου από αυτή των μαθητών (ειδικά της Α’ τάξης) που όσο και να προσπαθείς και να αντιληφείς τον τρόπο που βλέπουν τον υπολογιστή και τα παιχνίδια / ασκήσεις τους πάντα θα χάνεις κάτι.

Σήμερα έδειχνα μια άσκηση αριθμητικής drag-n-drop φρούτα και διαπίστωσα ότι δυσκολευόταν να το κατανοήσουν (αν και φυσικά εμένα μου φαινόταν εύκολη). Και τότε ένας μαθητής (από τους «δύσκολους» και υπερκινητικούς της τάξης) μου έδειξε ουσιαστικά τον σωστό τρόπο να την δείξω στους συμμαθητές του. Αυτό ήταν. Μόλις άλλαξα τον τρόπο που τους την εξήγησα την κατανόησαν όλοι ανεξαιρέτως!

Έτσι για άλλη μια φορά είχε δίκιο Dr Albert στον οποίο αποδίδεται η φράση:

«Δεν έχεις πλήρη κατανόηση για κάτι, αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις στη γιαγιά σου»

την οποία εγώ θα παραφράσω

«Δεν έχεις πλήρη κατανόηση για κάτι, αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις στα πρωτάκια σου».

Wick, ένα καταπληκτικό νέο εργαλείο!

Οκτώβριος 27th, 2017 No comments

Στην περίοδο που έκανα το μεταπτυχιακό μου, είχα ασχοληθεί με το Flash (με αφορμή ένα μάθημα προγραμματισμού) και μπορώ να πω ότι μου είχε αρέσει ιδιαίτερα η ευελεξία του και η ευκολία με την οποία μπορούσες να φτιάξεις πολυμεσικές εφαρμογές και μικρά animation (όπως αυτό το μικρό και χαζό video που για κάποιο περίεργο λόγο μου αρέσει ακόμη και σήμερα πάρα πολύ). Από τότε πέρασαν 10 περίπου χρόνια (!!) εγώ δεν έτυχε να ασχοληθώ περισσότερο με το αντικείμενο και παρακολουθούσα την προσπάθεια που κάνει ο κόσμος του internet, και ιδιαίτερα οι εταιρίες που φτιάχνουν browsers, να σκοτώσουν το Flash (η αλήθεια είναι ότι δεν το έχουν καταφέρει 100% ακόμη). Επειδή με ενδιάφερει πολύ το θέμα των μικρών animations λόγω της δουλειάς μου στο Δημοτικό σχολείο, έψαχνα αρκετό καιρό για μια ανοιχτή εναλλακτική λύση.

Λοιπόν βρήκα κάτι πολύ δυνατό, εύχρηστο και λειτουργικό που για μένα αντικαθιστά επάξια το Flash. Είναι το Wick. Όπως γράφει ο δημιουργός του είναι ακόμη σε Alpha έκδοση, με ότι αυτό συνεπάγεται, αλλά ακόμη και τώρα μπορεί να κάνει πάρα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα! Υποστηρίζει motion tweening (νούμερο 1 ζητούμενο για μένα), Onion skinning, custom scripts (σε javascript) είναι open source και το καλύτερο απ’ όλα τρέχει από τον browser (φυσικά αν κάποιος το θέλει μπορεί να το τρέξει σε δικό του server). Ειδικά όσοι έχουνε μικρή ή μεγαλύτερη εμπερία σε flash πιστεύω ότι θα προσαρμοστούν εξαιρετικά γρήγορα στο νέο περιβάλλον.

Στις λίγες ώρες που ασχολήθηκα έφτιαξα όμορφα animations για χρήση του πληκτρολογίου για τους μαθητές μου (για παράδειγμα αυτό που δείχνει πως αλλάζει το πληκτρολόγιο από Ελληνικά στα Αγγλικά) και ένα παιχνίδι πάλι για το πληκτρολόγιο που πιστεύω ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ τις μαθήτριες και τους μαθητές μου να εξοικειωθούν με τη γεωγραφία του πληκτρολογίου.

 

Το Δέλτα του ποταμού Έβρου από ψηλά!

Αύγουστος 27th, 2017 No comments

Εξαιρετική δουλειά! Συγχαρητήρια στον δημιουργό της.

Categories: drone, Θράκη Tags:

Γιατί πρέπει να ελέγχουμε τακτικά την υγεία των σκληρών μας δίσκων

Ιούνιος 11th, 2017 No comments

10% υγεία

και 10 μέρες εκτιμώμενος χρόνος ζωής!

Αλλαγή, χθες!

Categories: Computing, Πληροφορική Tags:

9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Απρίλιος 28th, 2017 No comments

Τελειώνουν σήμερα οι εργασίες ενός ακόμη (αισίως του 9ου) Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι το 4ο συνεχόμενο στο οποίο συμμετέχουμε με το σχολείο μου. Η συμμετοχή μαθητών Δημοτικού σε Συνέδριο είναι μια εμπειρία μοναδική, κατά τη γνώμη μου. Ο τρόπος με τον οποίο είναι οργανωμένο (μια γιορτή επίδειξης εργασιών) το καθιστά μια πολύ όμορφη δραστηριότητα εμπλουτισμού γνώσεων και κυρίως εμπειριών. Δυστυχώς όμως καμμιά φορά οργανώνουμε το πρόγραμμα επίσκεψης μας (κυρίως τα σχολεία εκτός Θεσσαλονίκης) τόσο ασφυκτικά, που πέρα της δικιάς μας παρουσίασης δεν δίνουμε χρόνο στα παιδιά να το ζήσουν περισσότερο, να περιηγηθούν στην GameLand, στα ePosterShows να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις εργασιών μαθητών της ίδιας βαθμίδας στην Κεντρική σκηνή. Είναι κάτι που θα πρέπει σίγουρα να διορθώσουμε (ως εκπαιδευτικοί).

Η διοργάνωση για άλλη μια χρονιά ήταν άψογη (είναι εμφανής η εμπειρία της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας). Είναι μια πραγματική γιορτή της Πληροφορικής σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και μια ευκαιρία να δείξουμε τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία μας παρόλα τα εμπόδια που αντικειμενικά υπάρχουν. Το μοναδικό παράπονο που μπορώ να κάνω έχει να κάνει με τους εκπαιδευτικούς που οργανώνουν τις παρουσιάσεις και δεν σέβονται το 10λεπτο. Είναι πραγματικά κρίμα να πηγαίνει πίσω ολόκληρο το πρόγραμμα επειδή κάποιοι κάνουν παρουσιάσεις 20-30 λεπτών επιβαρύνοντας και τους μαθητές με επιπλέον αναμονή αλλά και τις μετακινήσεις ολόκληρων σχολείων εκτός Θεσσαλονίκης.

Τέλος, σε καθαρά προσωπικό επίπεδο, πρέπει να ομολογήσω ότι το φετινό ήταν το Συνέδριο που συμμετείχα με τον μικρότερο ενθουσιασμό και αυτό λόγω της υποβάθμισης του μαθήματος των ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο (μείωση ωρών από 2 σε 1 την βδομάδα). Μοιραία οι εργασίες του Δημοτικού είναι απλούστερες ενώ το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του ασφυκτικό (γιατί χάνονται ώρες σε αργίες, εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ). Δεν είχα χρόνο να μελετήσω το πρόγραμμα για να δω αν η αλλαγή επιπέδου των εργασιών αποτυπώνεται και εκεί, αλλά θα το κάνω.

PS. Υπήρχαν εντυπωσιακές παρουσίες από ομάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δημοτικών Σχολείων. Φαίνεται ότι με αφορμή τον διαγωνισμό της Lego για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δημιουργούνται ομάδες σε πολλά σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας γεγονός εξαιρετικά ευχάριστο. Δυστυχώς δεν είχα χρόνο και ευκαιρία να ρωτήσω τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς για τις πηγές χρηματοδότησης του για αγορά εξοπλισμού.

Το Android είναι πλέον το δημοφιλέστερο OS!

Απρίλιος 3rd, 2017 No comments

Το Android χρειάστηκε μόνο(!) 5 χρόνια για να «κλέψει» από τα Windows τον τίτλο του δημοφιλέστερου λειτουργικού συστήματος. Είναι πράγματι εντυπωσιακό και είναι κάτι που φαίνεται και στα μικρά ακόμη παιδιά. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού που έχω ετοιμάσει και διδάσκω στο σχολείο βασίζεται σε desktop pc και η ερώτηση «Κύριε, αυτό ισχύει και για το tablet;» είναι πολύ συνηθισμένη τελευταία (πχ αλλαγή πληκτρολογίου από Ελληνικά σε Αγγλικά και αντίστροφα, τόνοι, διαλυτικά, antivirus, μετονομασίες αρχείων κλπ). Αν και η βάση του Android είναι το Linux, προσωπικά δεν πιστεύω ότι μπορεί να πιστωθεί σε αυτό μεγάλο κομμάτι αυτής της επιτυχίας. Ήταν μάλλον το μοντέλο ανάπτυξης που δημιούργησε η Google (μια ολόκληρη νέα αγορά φορητών υπολογιστικών συσκευών και ένα λειτουργικό που «δανείστηκε» μόνο τον πυρήνα) που έφεραν αυτή την επιτυχία και φυσικά η αδυναμία της Microsoft να αντιληφθεί έγκαιρα την νέα τάση για φορητές συσκευές. Πάντως ως linux user δεν μπορώ πάρα να χαίρομαι με αυτή την είδηση (πείτε με και κακεντρεχή!). [Πηγή]